زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

5 نوع غذای سالم که بهتر است بعد از فعالیت ورزشی مصرف کنیم

5 نوع غذای سالم که بهتر است بعد از فعالیت ورزشی مصرف کنیم

5 نوع غذای سالم که بهتر است بعد از فعالیت ورزشی مصرف کنیم

اگر ورزش می کنید و یا تصمیم دارید در آینده به ورزش بپردازید برنامه ریزی برای وعده غذایی بعد از فعالیت ورزشی یک پیشنهاد فوق العاده است تا زحمت شما به هدر نرود. وقتی رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید سریعتر از تمرینات ورزشی به نتیجه می رسید. این غذاها همه گزینه های عالی برای برطرف کردن نیاز بدنتان بعد از فعالیت ورزشی است.

1. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین که خیلی رنگارنگ است، فقط خوشمزه نیست بلکه وعده غذایی بسیار سالمی برای بعد از ورزش است که سرشار از مواد مغذی است.
روش استفاده :
یک سیب زمینی کوچک را همراه مقداری پروتئین به وعده غذایی بعد از ورزش خودتان اضافه کنید. خیلی از افراد مایل هستند که سیب زمینی را به صورت سرد استفاده کنند.شما می توانید وعده غذایی که برای بعد از ورزش در نظر گرفتید جلوتر آماده کنید و مقداری سیب زمینی شیرین با ماهی یا جوجه کنار بگذارید.
گزینه های دیگر شامل سیب زمینی شیرین سرخ کرده با سفیده تخم مرغ و سیب زمینی شیرین له شده با لوبیا سفید و مقداری سس سالساست. اگر عجله دارید، چند تکه سیب زمینی پخته و خنک شده نیز یک وعده غذایی سالم و پروتئینی است که می توانید از آن استفاده کنید.

2. جو

جو

انواع جو ، منبع کربوهیدرات ها هستند که برای استفاده بعد از ورزش بسیار مناسبند. بیشتر افراد جو را خوب هضم می کنند و مزه خوبی هم دارد. همچنین منبع غنی فیبر است که می تواند گرسنگی بعد از ورزش را برطرف کند.
روش استفاده :
به هر صورتی که بخواهید می توانید از جو به عنوان وعده غذایی بعد از ورزش استفاده کنید. جو پوس کنده، جو پخته شده، مخلوط جو یا مخلوط های خانگی که به شدت محبوب هستند و مردم از  آن ها لذت می برند. جو له شده و جو پوست کنده گزینه های خوبی برای استفاده کردن هستند پس هر کدام از آنها را که مایل هستید روزانه نصف لیوان مصرف کنید.

3. ماست بدون چربی

ماست بدون چربی

پودر پروتئین وعده غذایی محبوبی است برای آنهایی که ورزش می کنند. هر چند اگر شما مایل نیستید به هر دلیلی پودر پروتئین مصرف کنید می توانید از ماست بدون چربی یا ماست معمولی استفاده کنید. اگر می توانید به مزه آن عادت کنید، ماست سرشار از پروتئین است و همراه آن کربوهیدرات های دیر هضم هستند.
روش استفاده :
شما می توانید ماست را با ترکیب پروتئینی یا چرب وعده غذایی خودتان مخلوط کنید بعد آن را فریز کرده و برای مصرف بعد از فعالیت ورزشی آماده کنید، به عنوان ماست فریز شده از آن لذت ببرید. یا حتی می توانید مقداری جو پوست کنده به آن اضافه کنید تا وعده غذایی کامل تری باشد.

4. شاهدانه

شاهدانه

این دانه ها منبع مغذی برای تغذیه کردن مغز، عضلات و سیستم گوارشی شما هستند.
روش استفاده :
می توانید دانه های شاهدانه را در ترکیب غذایی خودتان استفاده کنید و جو پوست کنده و ماست را به سالاد خودتان اضافه کنید و یا با مقداری ماهی استفاده کنید. یا حتی در وعده غذایی ترکیبی از جو پوست کنده استفاده کنید. آنرا با آب مخلوط کنید و همراه با پودر پروتئین مورد نظرتان بنوشید.

5. کدو سبز

کدو سبز

بله کدو سبز! کدو سبز مواد غذایی مفیدی که بندرت از آن استفاده می شود ولی یک سبزی همه کاره است که می توان از آن به عنوان غذای بعد از ورزش از آن استفاده کنید. کدو سبز سرشار از ویتامین C، پتاسیم، آب و فیبر است.
روش استفاده :
خیلی از افراد مایل هستند کدو سبز را رنده کنند و قبل از پخته شدن آنرا با جو پوست کنده مخلوط و از آن استفاده کنند. شما می توانید آنرا برش دهید و در یخچال فریز کنید و آن را در مخلوط پروتئینی خودتان مخلوط کنید و استفاده کنید. کدو سبز را حتی می توانید سرخ کنید و آنرا با مقداری ماست بخورید. اضافه کردن مقداری نمک مزه بهتری به آن می دهد و می توانید در کنار مقداری ماهی چاشنی خوبی در کنار غذای مناسب بعد از ورزش شما باشد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود