زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

پرکاربردترین کیت های آزمایشگاهی چیست؟

پرکاربردترین کیت های آزمایشگاهی چیست؟

پرکاربردترین کیت های آزمایشگاهی چیست؟

تست­های تشخیصی نوعی از تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایش پزشکی هستند که برای کمک به تشخیص بیماری انجام می‌شوند. کیت تشخیص برای پایش بیماری، ارائه پیش‌آگهی و پیش‌بینی پاسخ‌های درمانی اهمیت ویژه‌ای دارد. اندازه بازار جهانی تشخیص مولکولی 9.9 میلیارد دلار در سال 2018 ارزیابی شد و انتظار می‌رود پیشرفت‌های فناوری در تشخیص مولکولی به طور قابل‌توجهی بازار را هدایت کند زیرا قابل‌حمل و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

نارون طب دانش و تجربیات عمیقی را در مورد کیت تشخیصی ارائه می‌دهد و به مشتریان کمک می‌کند تا فرایند تأیید محصول از طریق آزمایشات بالینی تأیید شود. در ادامه شما را با برخی از پرکاربردترین کیت ‌های آزمایشگاهی آشنا خواهیم کرد.

روش آسان سنجش کلسترول خون با کیت‌های سنجش HDL

کیت تشخیص HDL سطح کلسترول موجود در نمونه‌های پلاسما یا سرم را اندازه‌گیری می‌کند و معرف‌های کافی را ارائه می‌دهد که شامل بلانک‌ها، استانداردهای کلسترول و نمونه‌های ناشناخته است. این کیت تشخیص، سنجش کلسترول را با روشی ساده برای تعیین کمیت کلسترول کل، کلسترول آزاد و استرهای کلسترول در نمونه‌های پستانداران انجام می‌دهد.

کیت سنجش کلسترول HDL یک سنجش فلورومتری ساده است که می‌تواند مقادیر کلسترول HDL موجود در نمونه‌های پلاسما یا سرم را در قالب صفحه میکروتیتر 96 چاهی اندازه‌گیری کند.

سنجش تروپونین را جدی بگیرید

پس از آسیب قلبی، تروپونین 4 تا 6 ساعت پس از شروع درد در خون آزاد می‌شود و به مدت 6 تا 10 روز بالا باقی می‌ماند، بنابراین فرصت طولانی‌تری برای تشخیص آسیب قلبی فراهم می‌کند. کیت تشخیص سریع تروپونین یک ایمونواسی سریع بصری برای تشخیص تروپونین قلبی در خون، سرم یا نمونه‌های پلاسما است.

این کیت به‌عنوان کمکی در تشخیص انفارکتوس میوکارد (MI) در نظر گرفته شده است و به ‌خاطر سرعت در نتیجه دهی از پرکاربردترین کیت­های آزمایشگاهی به شمار می‌رود. سنجش تروپونین قلبی بر اساس یک سنجش ایمنی توربیدیمتری تقویت شده با لاتکس است. تروپونین قلبی در نمونه به آنتی‌بادی‌های اختصاصی آنتی تروپونین که روی ذرات لاتکس پوشانده شده‌اند متصل می‌شود و باعث آگلوتیناسیون می‌شود. درجه کدورت ناشی از آگلوتیناسیون را می‌توان به‌ صورت نوری اندازه‌گیری کرد که متناسب با مقدار تروپونین در نمونه است.

سنجش لیپوپروتئین در کمترین زمان

کیت انسانی IDL امکان تعیین کمی لیپوپروتئین، غلظت در سرم، پلاسما، هموژن‌های بافتی و رویی کشت سلولی و سایر مایعات بیولوژیکی را فراهم می‌کند. این کیت برای تشخیص بیماری‌های قلب و عروق، سرطان استفاده می‌شود و مکانیزم عملکرد آن با آنزیم‌های پلی‌کلونال پیش می‌رود.

از سنجش میزان زینک خونتان غافل نشوید

روی یکی از فراوان‌ترین فلزات کمیاب در موجودات زنده، به انواع عملکردهای بیولوژیکی از جمله رشد عصبی، متابولیسم اسید نوکلئیک و انتقال سیگنال کمک می‌کند. روی به‌عنوان یک کوفاکتور برای بسیاری از آنزیم‌ها، مانند کربنیک انیدراز که برای تنظیم دی‌اکسیدکربن مهم است و کربوکسی پپتیداز که پیوندهای پپتیدی را قطع می‌کند، استفاده می‌شود.

کیت تشخیص روی یک روش ساده و مستقیم برای اندازه‌گیری روی در نمونه‌های مختلف از جمله سرم، پلاسما، ادرار یا مایع مغزی نخاعی (CSF) ارائه می‌کند.

سنجشHIV با دقت بالا و زمان کم

کیت HIV یک خودآزمایی برای استفاده خانگی و از پرکاربردترین کیت ‌های آزمایشگاهی است. وضعیت اچ‌آی‌وی شما را در کمتر از یک دقیقه بررسی می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هر زمانی که بخواهید در محیطی راحت در خانه خود به نتیجه برسید. فقط یک قطره خون از خودتان بگیرید، آن را در بطری‌های مخصوص بریزید و نتیجه را بخوانید.

کیت الایزای HBsAg را فراموش نکنید

آنتی‌ژن سطحی هپاتیت B را در ویروس خالص شده یا مایع رویی ویروس خالص نشده اندازه‌گیری می‌کند. حد تشخیص تقریباً 1 نانوگرم در میلی‌لیتر استاندارد HBsAg گنجانده شده است. ویروس HBV باعث بیماری هپاتیت B و عفونت کبد می‌شود و از طریق خون یا مایعات بدن منتقل می‌شود. نشانگرهای عفونت HBV شامل آنتی‌ژن سطحی (HBsAg)، آنتی‌ژن (HBeAg) و آنتی‌ژن هسته (HBcAg) هستند که اغلب برای تشخیص استفاده می‌شوند.

کیت تشخیص HBsAg شرکت نارون طب یک نوع الایزا است که برای تشخیص و کمیت آنتی‌ژن سطحی هپاتیت B در ویروس خالص شده یا مایع رویی ویروس خالص نشده طراحی شده است. این سنجش از یک صفحه پوشش داده شده آنتی‌بادی ضد HBsAg استفاده می‌کند که به هر HBsAg موجود در نمونه متصل می‌شود. سپس یک آنتی‌بادی ضد HBsAg کونژوگه با FITC اضافه می‌شود که به مجموعه نمونه - آنتی‌بادی HBsAg متصل می‌شود. این بیماری با افزودن یک آنتی‌بادی ضد FITC کونژوگه با HRP تشخیص داده می‌شود. سطوح HBsAg در نمونه‌های ناشناخته بر اساس منحنی استاندارد HBsAg محاسبه می‌شود.

سنجش اضطراری CRP انسانی

کیت الایزا CRP انسانی (پروتئین واکنشی C) یک تست الایزای 90 دقیقه‌ای یکبار شستشو است که برای اندازه‌گیری کمی پروتئین CRP (پروتئین واکنشی C) در مایع رویی کشت سلولی، پلاسما سیتی، پلاسما ادتا، پلاسمای هپ، طراحی شده است. این رویکرد به صفحه تست الایزا امکان تشکیل کمپلکس آنتی‌بادی آنالیت را در یک مرحله می‌دهد و زمان سنجش را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

خالص‌سازی DNA راحت‌تر شده است

هنگام خالص‌سازی DNA، استفاده از یک روش بهینه برای نوع نمونه بسیار مهم است. کیت‌های مورد اعتماد خالص‌سازی DNA ما، تولید بالای DNA با کیفیت بالا و عاری از آلاینده‌ها و بازدارنده‌ها را تضمین می‌کند و این مورد آن­ها را به پرکاربردترین کیت‌ های آزمایشگاهی تبدیل کرده است. پروتکل‌های ساده استخراج DNA کار را ساده می‌کند و برای انواع نمونه، فرمت‌ها و خروجی‌های خاص شما و همچنین برای پردازش دستی و خودکار بهینه شده است.

تکنیک‌هایی مانند تعیین توالی خودکار نیازمند DNA با خلوص بالا و حداقل سطوح آلاینده، به‌ویژه مواد بازدارنده است. کلید یک کیت استخراج DNA مؤثر، محیط اتصال به DNA است. محیط باید به ‌شدت DNA را در یک سطح بزرگ به هم متصل کند تا بازدهی بالایی داشته باشد. علاوه بر این، محیط‌های اتصال DNA باید اتصال ضعیفی به پروتئین‌ها و سایر مولکول‌ها نشان دهند، به‌ طوری ‌که پروتئین‌ها، RNA و مولکول‌های با وزن مولکولی پایین را می‌توان از محیط اتصال تحت شرایط بافر کم‌نمک قبل از شستشوی DNA شسته شود.

سنجش اعتیاد با هزینه کمتر

کیت اعتیاد شامل همه موارد برای سنجش دقیق اعتیاد افراد می شود. کیت‌های اعتیاد برای انواع اعتیاد به مواد مختلف مانند اعتیاد به مواد توهم‌زا، مواد خواب‌آور، مواد محرک و مخدر توسط شرکت نارون طب طراحی و ساخته می‌شوند.

تشخیص سریع آنتی‌بادی، بدون استرس

کیت تشخیص سریع آنتی‌بادی IgM/IgG انسانی SARS-CoV-2 برای تشخیص کیفی آنتی‌بادی‌های IgM و IgG SARS-CoV-2 در سرم، پلاسما یا خون کامل انسان در شرایط آزمایشگاهی استفاده می‌شود و در این شرایط پاندمی کرونا از پرکاربردترین کیت ­های آزمایشگاهی شناخته می­شود. در طول عفونت، IgG و IgM رایج‌ترین نشانگرهای آنتی‌بادی هستند که در خون شناسایی می‌شوند. آنتی‌بادی IgM به ‌طور کلی اولین آنتی‌بادی است که در مراحل اولیه عفونت شناسایی می‌شود و به‌عنوان نشانگر عفونت حاد استفاده می‌شود. با پیشرفت عفونت، غلظت آنتی‌بادی‌های IgM به ‌تدریج کاهش می‌یابد و با ظهور آنتی‌بادی‌های IgG ناپدید می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد پرکاربردترین کیت ‌های آزمایشگاهی و نحوه عملکرد و کاربردشان اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم که امیدواریم شرکت نارون طب شما را قدمی به انتخاب صحیح نزدیک‌تر کرده باشد. برای مشاهدة کیت‌های بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود