زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

هموروئید بیماری که همه از گفتن آن شرم دارند

هموروئید بیماری که همه از گفتن آن شرم دارند

هموروئید بیماری که همه از گفتن آن شرم دارند

هموروئید در طب سنتی توده ای است که بر سر رگ های مقعد ایجاد می گردد و عامل آن خون غلیظ سودایی است. این بمیاری آزار دهنده در زبان محلی به بواسیر یا باباسیل مشهور است. که حدود نیمی از افراد جامعه در طول زندگی خود حداقل یکبار آنرا تجربه می کنند.

بواسیر به 4شکل مختلف در ناحیه نشیمنگاهی بروز میکند. در این مقاله تمرکز ما روش های کاربردی درمان هموروئید در خانه است.

بواسیر نوع یک بصورت یک زائده داخلی جوش مانند در ناحیه داخلی کانال مقعد ظاهر می شود. که دارای نبض بوده و بسیار دردناک و آزار دهنده است و علائم آن بصورت خارش و خون ریزی محدود ظاهر می شود. ظاهر آن رگهای خونی برجشته و متورم است.

هموروئید نوع دوم:

بصورت فروافتادگی زائده گوشتی بیرون زده است که بعد از دفع بصورت خودکار این زائده به داخل کانال مقعد بر می گردد.

بواسیر نوع سوم:

زائده گوشتی دارای فروافتادگی هنگام نشستن و اجابت مزاج است اما با دست به داخل کانال مقعد بر گردانده می شود.

و در نهایت هموروئید نوع چهارم که دارای فروافتادگی زائده گوشتی دهانه مقعد است. که غیر قابل بازگشت به ناحیه داخلی کانال مقعد می باشد. این نوع بیماری به بواسیر خارجی مشهور است و درمان بواسیر خارجی یا به روشهای خانگی صورت میگیرد.

اگر درمان خانگی و دارویی پاسخ مثبت ندهد. ممکن است نیاز به درمان های تهاجمی تر مانند عمل جراحی باشد. اما این روش درمانی به احتمال زیاد آخرین گزینه است.

اگر شما به هر یک از این علامت بیماری دردناک مبتلا هستید.تا پایان این مقاله با ما باشید تا روش های کاربردی درمان آنرا در خانه به شما آموزش بدهیم.

برای درمان هموروئید چه اقداماتی باید انجام داد؟ علت و علائم آن

روش های درمان هموروئید در طب سنتی

یبوست مزمن و اسهال مداوم علت اصلی بیمارهای نشیمنگاهی است. بعلت زور زدنهای زیادی موقع اجابت مزاج و فشار وارد آمدن به عضلات اسفکنتر ناحیه مقعد افراد به یکی از انواع هموروئید مبتلا خواهند شد. بعضی ها از مراجعه به پزشک برای درمان هموروئید شرم دارند.

و یا اینکه با مشاور و یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود شرم می کنند. تمام جزئیات را توضیح بدهند.

این مسئله یک امر طبیعی است اگر به دقت این مقاله را بخوانید ما به شما آموزش میدهیم که برای مراقبت از خودتان در برابر این بیمایر چه کار باید بکنید.

در بالا اشاره شد که یبوست عامل اصلی بیماری های نشیمنگاهی است. گام اول برای درمان رفع اختلالات گوارش است. برای از بین بردن یبوست و برگشت به حالت عادی ابتدا باید بدانیم که علت سنگینی و خشکی مزاج شما از سردی است یا از گرمی است.

معالجه سنگینی معده که در اثر سردی باشد ابتدا باید ملین مصرف شود. در صورت عدم نتیجه بعد از 24 ساعت مسهل مصرف شود.

ملین: برگ گیاه سنا یک قاشق غذاخوری دم کرده و بعد صاف کنید و با مقداری آب آلو مخلوط کرده و ناشتا میل شود

بعد از آن مسهل مصرف کنید: برای درست کردن مسهل از پودر هلیله سیاه و ماست پروبیوتیک کم چرب و 20 گرم گل محمدی با آب و ماست دوغ درست کرده و میل کنید.

معالجه یبوست که در اثر حرارت و صفرا باشد.

آب هنداونه یک کیلو و 40 گرم شیر خست مخلوط کرده و میل کنید.

آش مسهل برای مزاج صفراوی: با اسفناج و برنج و آبغوره و عدس و تمرهندی آش درست کنید و میل کنید.

رفع علائم یبوست باعث نرم شدن و حجیم شدن مدفوع و درنتیجه روان شدن ناحیه مقعد می شود.

اقدامات درمانی در گام بعدی

خارج کردن خون غلیظ سودایی از بدن عامل اصلی بهبودی بیماری های نشیمنگاهی است.

برای خارج کردن خون غلیظ سودایی میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید

  1. به مدت 40شبانه روز و هر دفعه یک فنجان سرکه سیب بخورید
  2. به مدت 21 روز و هر نوبت یک لیوان شربت سنکنجبین مصرف کنید
  3. یک راه دیگر برای خارج کردن خون غلیظ سودایی حجامت است که در طب سنتی و طب اسلامی در باره فواید آن سخن بسیار گفته شده است.
  4. در گام بعدی و برای کاهش خون غلیظ سودایی در رژیم غذایی خود از روغن ها ی جامد و حیوانی،گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز گوسفند و لبنیات پرچرب و همچنین غذاهای پرچرب و شیرین خودداری کنید.
  5. نوشیدن شربت های مانند شربت خاکشیر و شربت آب لیمو به رقیق شدن خون کمک زیادی خواهد کرد.همچنین نوشیدن روزانه چای مکه که حاوی آنتی اکسیدان ضد چربی خون است. کمک به کاهش غلظت خون خواهد کرد.
  6. 200گرم آفتیمون را با یک لیوان سرکه سیب و یک لیوان عرق نعنا به مدت 20دقیقه بجوشانیدسپس آنرا صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید. به مدت 40شبانه روز تکرار کنید این برای خارج کردن خون غلیظ سودایی از بدن بسیار مفید به فایده است.
  7. همچنین میتواند از پمادهای گیاهی سرشناس و معتبر در بازار دارویی کشور مانند پماد آنتی هموروئید برای پانسمان موضعی بواسیر یا توده گوشتی بیرون زده مقعدی استفاده کنید.
  8. نوشیدن 6الی 8لیوان آب معدنی یا آب تسویه شده در روز کمک زیادی به پیشگیری از این بیماری و درمان یبوست میکند. این اولویت مهم را در زندگی روزمره خود جدی بگیرید
  9. پرهیز از خوردن داروهای مخدر یا چای و قهوه زیادی

راهکارهای خانگی برای درمان هموروئید در طب سنتی

درمان خانگی هموروئید

امروزه پمادها و داروهای گیاهی و یا شیمیایی زیادی برای درمان هموروئیددر بازار دارویی کشور وجود دارد. البته قرص ها ی خوراکی مکمل این پمادها هم وجود دارند که از طریق منابع معتبر قابل دسترسی است.

ما در اینجا به خوراکی هایی اشاره میکنیم که برای درمان عارضه های نشیمنگاهی مفید هستندو علائم درد را از بین می برند:

  • سبزیجات: شنبلیلیه، تره، تربچه، سیر تر،کاسنی و کدوی سبز و اسفناج حاوی فیبر بالا و موثر در کاهش خون غلیظ سودایی
  • دم نوش های گل گاو زبان و اسطو خودوس و پونه و آویشن جهت کاهش استرس و جلوگیری از ابتلا به یبوست که دلیلی اصلی ناراحتی های مقعدی است.
  • استفاده از ترکیب گلنار و پودر عدس و سماق به عنوان پودر آب زن

روند انجام کار:

این ترکیبات را به مدت 15دقیقه در آب جوشانده و سپس سرد و صاف کرده و در وان حمام بریزید. و مدت 20دقیقه نشیمنگاه خود را در آن قرار دهید. این یک روش پرکاربرد و کم هزینه برای درمان بواسیر داخلی و خارجی است.

استحمام نشیمنگاه با محلول بتادین یکی از آن روش های خوب برای مهار سوزش و خارش بواسیر است.

کلام آخر در مورد پیشگیری و درمان هموروئید

اگر شما هم یک بیمار هموروئیدی هستید. دنبال روش درمانی میانبر نباشید. اگر شما میخواهید با متد درمان های خانگی در طب سنتی اقدام کنید. یک روش کم هزینه و بدون عوارض است. شاید احتیاج به درمانهای تهاجمی تر مانند عمل جراحی داشته باشید.

نکته ای که باید آویزه گوش خود کنید این است که در هر 2روش درمانی شما نیاز به مراقبت دائمی از خودتان دارید. و تا ابد باید از خودتان مراقبت کنید. این مراقبت چگونه است؟

  • اصلاح سبک زندگی: رفتن به سمت پیاده روی و شنا کردن و دوچرخه سواری و کوهنوردی
  • اصلاح الگوی غذایی: مانند پرهیز دائمی از غذاهای پرچرب و شیرین و غذاهای فرآوری شده و کنسروی
  • اصلاح قانون زندگی: مانند صرف وعده های غذاهای سر ساعت مشخص و اصلاح و بهدشت خواب مانند خوابیدن سر وقت معین و بیدار شدن در اوقات مشخص.

با رعایت موارد فوق شما از قانون خاص خود تبعیت میکنید و انضباط به زندگی شخصی شما وارد میشود.

این موضوعات سر آغاز فصل جدیدی در زندگی شما خواهد شد که ماحصل آن بهبودی از بیماری های بواسیر و شقاق و علائم ناخوشایند آن مانند سوزش و خارش و خون ریزی است.

بیایید مهمترین واولین گام را اینطوری بردارید. شما باید اطلاعات و دانش خود را در مورد بیماری های نشیمنگاهی به روز کرده و آنرا افزایش دهید. هر چقدر اطلاعات شما بیشتر باشد . مقابله با بیماری ها برای شما راحت تر است.

قسمت دردناک بیماری هموروئید و شقاق درمان بواسیر خارجی است.که به شکل یک توده گوشت بیرون زدگی است. برای مطالعه مقالات تخصصی  و درمان این بیماری کافیه 10دقیقه زمان بگذارید و  نام سایت مرسی درمان را در گوگل جستجو کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود