زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

9 روش خانگی درمان و از بین بردن شوره سر

کلینیک زیبایی

9 روش خانگی درمان و از بین بردن شوره سر

9 روش خانگی درمان و از بین بردن شوره سر

چگونه شوره سر را از بین ببریم؟ آیا درمان خانگی برای شوره سر وجود دارد؟ شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست کف سر یک مشکل شایع مو در بین زنان و مردان است. این مشکل در حالی که سلامت موها را تهدید می‌کند، زیبایی آن را نیز به خطر می‌اندازد و در اعتماد به نفس افراد نیز تاثیرگذار است! پس چه بهتر که به فکر درمان سریع شوره سر باشیم و خود را از این مشکل خلاص کنیم.

خوشبختانه روش‌های خانگی و گیاهی زیادی برای از بین بردن این مشکل پوستی وجود دارد که در این مطلب از سایت زوم لایف توضیح دادیم. راه‌های ساده ای برای درمان شوره سر وجود دارد که البته این روش‌ها ممکن است برای همه افراد پاسخ یکسانی نداشته باشد. برای مثال، درمان شوره برای موهای چرب و موهای خشک متفاوت است. شما باید جنس موی خود را بشناسید و بر اساس آن روش‌های مختلف را امتحان کنید.

بهترین درمان های خانگی شوره سر

بهترین درمان‌های خانگی شوره سر

در ادامه بهترین روش‌های خانگی و گیاهی درمان شوره های سر را به همراه روش استفاده توضیح دادیم:

1. رفع دائمی شوره سر با ماست

ماست یکی از بهترین روش‌های درمان شوره شدید سر است. یکی از علت های ایجاد شوره سر، قارچی است که باعث می شود تا پوست سر پوسته های سفید رنگ را تولید کند. ماست سرشار از ترکیبات ضد قارچ و ضد میکروبی خیلی خوبی است که برای درمان شوره شدید سر نیز مفید است. همچنین، ماست به تسکین خارش پوست سر که یکی از علائم اصلی شوره سر است، کمک می‌کند.

روش استفاده از ماست برای شوره سر

ماست را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس سرتان را با شامپو بشویید.

۲ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. محلول را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و بعد با شامپو بشویید.

این روش ها را دو یا سه بار درهفته انجام دهید.

آلوئه ورا برای درمان شوره سر

2. آلوئه ورا برای درمان شوره سر

آلوئه ورا با اثرات خنک‌کننده‌ای که دارد باعث از بین رفتن خارش‌های سر می‌شود. شما می‌توانید از آلوئه ورا در هنگام درمان شوره‌های سر استفاده کنید تا از خارش‌های ناشی از پوسته‌شدن و شوره‌های سر جلوگیری کند.

روش استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن شوره های سر

یک عدد برگ آلوئه ورا را با یک چاقوی تیز نصف کنید، لبه های دندانه دار را نیز برش بزنید. ژل چسبنده را استخراج کنید و داخل ظرفی بریزید. ژل آلوئه ورا را روی تمام قسمت های پوست سر بمالید و بعد از چند دقیقه موهایتان را با یک شامپوی ملایم شتسشو دهید.

درمان شوره سر با روغن درخت چای

3. درمان شوره سر با روغن درخت چای

یک مطالعه که بر روی روغن درخت چای انجام‌شده است، نشان می‌دهد شامپوهایی که فقط پنج درصد روغن چای در ترکیبات آن بوده است شوره سر را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود بخشیده است. برای بهره‌مند شدن از خواص ضد شوره روغن درخت چای مقداری از این روغن را بردارید و تمام قسمت های سر و موی خود را با آن ماساز دهید و بگذارید تا صبح روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید.

توجه داشته باشید که روغن درخت چای می‌تواند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک شود. بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی پوست، آن را با اضافه کردن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

درمان طبیعی شوره سر با روغن نارگیل

4. درمان طبیعی شوره سر با روغن نارگیل

اگر دنبال یک روش مطمئن و امتحان شده برای درمان شوره‌های سرخود هستید، ما به شما روغن نارگیل را پیشنهاد می‌کنیم. مطالعات زیادی بر روی روغن نارگیل و ارتباط آن با شوره سرانجام شده است. این مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات روغن نارگیل برای درمان شوره‌های سر بسیار مؤثر است. برای استفاده از روغن نارگیل کافی است که قبل از استحمام سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی سرخود ریخته و ماساژ دهید، سپس بگذارید تا یک ساعت روی سر بماند و سپس آن را بشویید.

روش دیگر برای استفاده از روغن نارگیل برای درمان شوره سر

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی را کف سرتان بریزید و 5 دقیقه ماساژ دهید. بعد سرتان را به مدت نیم ساعت با یک کلاه یکبارمصرف بپوشانید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

5. از بین بردن شوره سر با نمک

خاصیت نمک برای شستشو پوسته سر و از بین بردن شوره‌های سر بسیار مفید است. برای استفاده از نمک کافی است که مقداری از نمک را بر روی پوست سرخود بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید. بعدازاین کارخواهید دید که پوسته‌های سر شما برداشته‌شده است و وقت شستن آن با شامپو هست.

روش از بین بردن شوره سر با نمک

مقداری نمک را روی پوست سر خشک بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا شوره سر را از بین ببرد، سپس موهایتان را با شامپو بشویید.

سیر برای از بین بردن شوره سر

6. سیر برای از بین بردن شوره سر

سیر دارای خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال است که برای درمان شوره‌های سر بسیار مناسب است. برای استفاده از سیر به‌عنوان یک داروی ضد شوره فقط کافی است که مقداری سیر را خردکنید و آن را روی پوست سرخود مالش دهید. برای کاهش بوی تند سیر بهتر است آن را باکمی عسل مخلوط‌ کنید و سپس روی پوست سرخود بمالید.

روش دیگر برای استفاده از سیر برای درمان شوره سر

۲ قاشق غذاخوری پودر سیر را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه با آب سرد و شامپو بشویید.

از بین بردن شوره سر با سرکه سیب

7. از بین بردن شوره سر با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از مواد طبیعی برای درمان شوره‌های سر است. سرکه سیب با کاهش پی اچ پوست سر، شرایط را برای رشد و نمو مخمرها و قارچ‌هایی که باعث ایجاد شوره سر می‌شود سخت می‌کند.

استفاده از سرکه سیب برای درمان شوره سر

برای استفاده از سرکه سیب یک‌چهارم فنجان سرکه سیب را با یک‌چهارم فنجان آب مخلوط کرده و به‌آرامی روی پوست سرخود اسپری کنید و تا یک ساعت آن را با حوله ببندید، سپس به‌آرامی موهای خود را بشویید. این مار را دو بار در هفته تا زمانی که دیگر شوره‌ای روی سرخود مشاهده نکردید ادامه دهید.

درمان شوره سر با آبلیمو

8. درمان شوره سر با آبلیمو

برای درمان قطعی شوره سر می‌توانید از آب لیمو استفاده کنید. اسیدهای موجود در آب لیمو ترش با قارچی که باعث بروز شوره سر می‌شود، مبارزه می‌کند. علاوه بر این، آب لیمو باعث تسکین خارش پوست سر می‌شود.

روش استفاده از آبلیمو برای درمان سریع شوره سر

چند قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب ترکیب کرده و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید و موهایتان را با شامپو بشویید.

آب نصف لیمو را با 1/4 فنجان ماست ساده مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست سر و موهایتان بمالید. اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت، موهایتان را با شامپویی ملایم شستشو دهید.

درمان شوره سر با روغن زیتون

9. درمان شوره سر با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روش‌های عالی برای درمان شوره سر است.  برای درمان سریع شوره سر می‌توانید از روغن زیتون کمک بگیرید. روغن زیتون علاوه بر درمان وزی مو با مرطوب کردن و تغذیه پوست سر، مشکل شوره سر را برطرف می ‌کند.

روش استفاده از روغن زیتون برای رفع شوره سر

برای استفاده از روغن‌زیتون ابتدا ده قطره روغن‌زیتون را روی پوست سرخود بمالید و سپس یک‌شب آن را با کلاه رنگ روی سرخود نگه‌دارید و فردای آن روز با شامپو معمولی بشویید. همچنین برای استفاده از خواص روغن‌زیتون شما می‌توانید از محصولاتی که حاوی روغن‌زیتون هستند نیز استفاده کنید. حالا شما دیگر از مواد طبیعی که برای درمان شوره‌های سر استفاده می‌شود آگاه هستید و می‌توانید بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی شوره‌های سرخود را با مواد کاملاً طبیعی درمان کنید و از داشتن موهای بدون شوره و پوسته لذت ببرید.

حرف پایانی

در این مقاله روش های درمان شوره سر را توضیح دادیم. علاوه بر این روش‌ها خوردن مغزها و خشکبار مثل مغز بادام، پسته‌ و بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین B1 و B2 برای درمان شوره سر و تقویت و درخشندگی مو بسیار مفید است.

اگر تجربه از بین بردن شوره سر را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید، تا کسانی که از این مشکل رنج می‌برند از آن استفاده کنند و از شر شوره سر خلاص شوند.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود