زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

14 غذای عالی برای تقویت ریشه موها

کلینیک زیبایی

14 غذای عالی برای تقویت ریشه موها

14 غذای عالی برای تقویت ریشه موها

برای تقویت مو چه بخوریم؟ کدام مواد غذایی برای تقویت ریشه مو مفید است؟ غذاهای مغذی زیادی وجود دارد که خوردن آنها باعث تقویت ریشه یا پیاز مو می‌شود. در این مطلب لیست غذاهای مفید برای تقویت ریشه مو را آماده کردیم.

بهترین غذاها برای تقویت ریشه مو

در ادامه بهترین مواد غذایی که به استحکام و تقویت موها کمک می‌کنند را معرفی کردیم. برای آشنایی با این خوراکی‌ها با زوم لایف همراه باشید.

1. جوانه گندم برای تقویت ریشه مو

جوانه گندم و سایر غلات سرشار از ویتامین‌های B هستند. این ویتامین برای رشد و حفظ زیبایی موها بسیار موثر است. زیرا باعث کنترل ترشح سبوم پوست سر می‌شود و گردش خون را در ریشه‌ی موها تحریک می‌کند.

برای تقویت ریشه موها و همچنین ساقه‌ی مو باید در برنامه غذایی خودتان از جوانه گندم و سایر غلات کامل (سبوس‌دار) استفاده کنید.

2. حبوبات برای تقویت موها

حبوبات سرشار از ویتامین B و زینک (روی) هستند و بهترین جایگزین گوشت قرمز محسوب می‌شوند. زینک برای درخشندگی موها لازم است و باعث رشد سریع موها شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

در بین خانواده‌ی حبوبات، عدس جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به خاطر اینکه کم کالری است و سرشار از مواد مغذی. توصیه می‌کنیم برای تقویت ریشه و شادابی موهایتان حتماً از حبوبات به خصوص عدس نهایت استفاده را ببرید.

3. تخم‌مرغ در تقویت ریشه مو

زرده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین A است که باعث احیای بافت‌های پوست سر می‌شود. علاوه بر این تخم‌مرغ، هویج، اسفناج و محصولات لبنی نیز سرشار از ویتامین A می‌باشند. توجه داشته باشید که این ویتامین با کمی روغن بهتر جذب بدن می‌شود. با وجود اینکه کمبود ویتامین A بسیار نادر است اما بهتر است به میزان کافی از این ویتامین مصرف کنید تا موهایتان در سلامت کامل باشد.

4. ماهی‌های چرب برای تغذیه ریشه مو

ماهی‌های چرب مثل ماهی سالمون سرشار از ویتامین D، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. پروتئین و ویتامین D دو ماده اساسی برای داشتن مو و پوست سر سالم است. اسیدهای چرب امگا 3 رطوبت‌رسانی بسیار قوی برای تقویت ریشه و ساقه مو دارند. با خوردن سالمون موهایتان تغذیه و آب‌رسانی می‌شود.

5. تقویت ریشه مو با میگو

میگو مقدار کمی اسیدهای چرب امگا3  دارد اما منبع خوبی برای تامین پروتئین، ویتامین‌های B، زینک، آهن و ویتامین D است. یکی از دلایل ریزش مو، کمبود ویتامین D3 است.

6. میوه‌های حاوی ویتامین C

برای تقویت رشه موها میوه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین C هستند. مصرف این ویتامین به قوی‌تر شدن موهای شما کمک می‌کند تا دچار ریزش نشوند و همنچنین به عنوان آنتی‌اکسیدانی عمل کرده و از پوست و مو محافظت می‌کند.

7. فلفل‌های شیرین برای تولید کلاژن

فلفل‌های شیرین مثل فلفل زرد، ۵.۵ برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد! به همین دلیل مصرف فلفل‌های شیرین به تولید کلاژن کمک می‌کند که در نهایت به تقویت ریشه‌ی موها منجر می‌شود. ویتامین C همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از موها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

فلفل‌های شیرین همچنین منبع عالی ویتامین A هستند که به افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند و درعین‌حال، در تولید سبوم نقش دارد. وجود این ماده‌ی چرب روی پوست سر برای حفظ سلامت موها مؤثر است.

8. بادام برای تقویت ریشه مو

خوردن بادام باعث می‌شود پروتئین مو تامین شود. بر اساس مطالعات انجام شده بادام، اگر به‌طور منظم مصرف شود ، التهاب را کاهش می‌دهد، پروتئین مو را تأمین می‌کند و باعث تقویت ریشه مو و در نهایت افزایش رشد مو می‌شود.

9. گردو در تقویت موها

گردو سرشار از امگا3 طبیعی و غنی از ویتامین E است. با مصرف گردو به قوی شدن ریشه مو و افزایش رشد موهای خودتان کمک کنید.

10. تقویت ریشه مو هویج

هویج نه تنها برای سلامت چشم مفید است؛ بلکه برای سلامت موها نیز بسیار کارآمد است. مانند تخم‌مرغ و مواد لبنی، ویتامین A موجود در هویج برای تولید سبوم مو ضروری است. هویج به موهای شما کمک می‌کند تا سالم و براق بمانند.

11. اسفناج برای تقویت ریشه مو

اسفناج و سایر برگ‌های سبز خوراکی منبع مهمی از فولات، آهن و سایر ریزمغذی‌ها هستند. آن‌ها باید بخشی از برنامه‌های منظم وعده‌های غذایی باشند تا موهای سالمی داشته باشید.

12. دانه شنبلیله برای تقویت ریشه مو

استفاده از پودر یا دانه‌های شنبلیله به تنظیم چرخه‌های رشد مو کمک کرده و آن‌ها را بلندتر و ضخیم‌تر می‌کند.

13. مصرف سبزیجات برگ سبز تیره

سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی و کاهو منبع بسیار خوبی از ویتامین A و ویتامین C هستند. هر دو این ویتامین‌ها به ایجاد سبوم بیشتر (چربی طبیعی پوست کف سر) کمک می‌کنند.

14. تقویت ریشه مو با گوشت قرمز

گوشت قرمز تمام مواد مغذی مورد نیاز موها اعم از پروتئین، ویتامین B، آهن، روی و سایر مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می‌کند. اگر کلسترول خون بالایی ندارید باید از گوشت قرمز برای تقویت موها استفاده کنید.

حرف پایانی

همانطور که گفتیم، غذاهایی که می‌خورید ارتباط مستقیمی با سلامت موهای شما دارد. اگر دچار کمبود مواد مغذی باشید نتیجه آن در موهای شما مشخص است و معمولاً دچار ریزش مو یا کم‌پشت شدن موها می‌شوید.

اگر دچار کمبود مواد مغذی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت ریشه مو و حتی حفظ سلامت کلی بدن، از این خوراکی‌ها استفاده کنید تا باعث افزایش سرعت رشد مو و همچنین جلوگیری از ریزش موهای شما شود.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود