زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

خرید ال کارنیتین اصل

خرید ال کارنیتین اصل

خرید ال کارنیتین اصل

از این مکمل معمولا برای چربی‌سوزی استفاده می‌شود. کارنیتین یکی از مشتقات آمینواسیدهاست که به‌طور طبیعی در تعدادی از اندام‌ها تولید شده و به مصرف بدن می‌رسد.

این ماده شیمیایی کمک می‌کند تا چربی‌ها شکسته شده و به‌منظور تامین انرژی سلول‌ها مورد استفاده قرار گیرد. مدتی است که مکمل‌های تولید شده از این ماده جهت تناسب اندام و کاهش وزن به‌کار می‌رود.

برای تولید این ماده مغذی در بدن، نیاز به وجود ویتامین سی است که باید از منابع غذایی شامل انواع گوشت قرمز و سفید برای برآورده کردن احتیاج بدن به این ماده استفاده کرد.

برندهای مختلفی از این مکمل وجود دارد که در صورت نیاز و با توجه به شرایط کشور در محدودیت واردات مکمل، بهتر است از برترین برندهای  ال کارنیتین ایرانی استفاده کنید.

و در نظر داشته باشید، مکمل ال کارنیتین اصل را از داروخانه ها تهیه نمایید.

در این میان مکمل ال کارنیتین داروسازی کارن به عنوان پرفروش ترین مکمل ال کارنیتین ایرانی پیشنهاد می شود.

انواع ال کارنیتین

چند نوع از این ماده دارویی وجود دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید:

  • استیل ال کارنیتین: در مواردی پزشکان معتقدند که این گونه از مواد برای مبتلایان به بیماری عصبی مفید است. این نوع را معمولا با نام ALCAR شناخته می‌شود.
  • دی کارنیتین: شکلی غیرفعال از کارنیتین است که امکان دارد سبب مهار جذب سایر اشکال مفید و قابل جذب این ماده در بدن شود.
  • پروپیونیل ال کارنیتین: برای بهبود جریان خون در زمان بروز عارضه‌هایی همچون بیماری‌های عروق و فشار خون بالا، استفاده این گونه مناسب است.
  • ال کارنیتین ال‌تارتارات: از آنجایی که این فرم قابلیت جذب بالایی دارد، به‌طورمعمول به سایر مکمل‌های ورزشی اضافه شده و باعث کاهش دردهای عضلانی ناشی از فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

یکی از شرکت‌هایی که در کشور ما در زمینه تولید L-Carnitine فعالیت دارد، کارن می‌باشد که جزء برترین برند ال کارنیتین ایرانی است.

موارد استفاده از L-Carnitine

  • چربی‌سوزی: مقدار بالای این ماده در بدن به کاهش چربی‌های ناحیه شکم و سایر اندام‌ها کمک می‌کند که در صورت تجمع چربی باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود، همچنین برای بهبود کبدچرب نیز موثر است.
  • بالا بردن سطح انرژی بدن: مکمل‌های حاوی این ماده علاوه بر اینکه به ورزشکاران این امکان را می‌دهد که چربی بیشتری را بسوزانند با این‌کار سطح انرژی در دسترس آن‌ها را نیز بالا می‌برد.
  • کاهش دردهای عضلانی بعد از ورزش: در زمان‌هایی که افراد ورزش‌های سنگین یا استقامتی مانند کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و دوی ماراتن انجام می‌دهند به‌دلیل تجمع لاکتیک‌اسید در عضلات آن‌ها دچار دردهایی می‌شوند که با استفاده از این ماده قادرند این مشکلات را کاهش دهند.
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن: این ماده به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن نیز کاربرد دارد.
  • تاثیر بر عملکرد مغز: این ماده قابلیت عبور از سد خونی-مغزی و رسیدن به یاخته‌های مغزی را دارد. بنابراین سلول‌های مغزی با دریافت این ماده توانایی دارند تا علاوه بر گلوکز که سوخت اصلی آن‌هاست از اسیدچرب نیز برای دریافت انرژی استفاده کنند. بنابراین بالا رفتن سطح انرژی دردسترس سبب رفع خستگی، کاهش استرس و عملکرد مناسب مغز می‌شود.

مقدار و نحوه مصرف L-Carnitine

مقدار استاندارد جهت مصرف روزانه 500 تا 2000 میلی‌گرم است که این میزان مصرف معمولا دارای اثر کافی می‌باشد و عوارضی را ایجاد نمی‌کند.

برای افراد عادی که از رژیم مناسب غذایی برخوردار هستند، نیازی به مصرف مکمل‌های دارویی نیست اما در مواردی که فرد دچار کمبود این ماده است باتوجه به نیاز بدن مقدار مصرف آن تعیین می‌شود.

در صورتی که شما از این نوع مکمل برای چربی‌سوزی و تناسب اندام در حین فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنید به‌دلیل آنکه این ماده سریع جذب می‌شود، بهتر است آن را صبح و قبل از تمرین مصرف نمایید.

شاید برایتان سوال باشد که آیا این مکمل‌ها عوارضی برای شما دارند یا خیر؟ باید بگوییم که در صورت استفاده از آن در کوتاه‌مدت عوارض خاصی مشاهده نشده اما در مدت طولانی (مثلا یک سال) ممکن است سبب بروز حالت تهوع، استفراغ یا ناراحتی معده شود که زیاد شایع نیست.

آشنایی با ال کارنیتین ایرانی

پی ان سی، یکی از برندهای معروف شرکت داروسازی کارن است که به عنوان یکی از بهترین برندها در زمینه تولید مکمل فعالیت می‌کند.

ال کارنیتین پی ان سی نیز یکی از محصولات این شرکت است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. در میان ورزشکاران حرفه‌ای کشورمان کمتر کسی پیدا می‌شود که در جست‌وجوی برترین برند ال کارنیتین ایرانی باشد و در نهایت به نام این شرکت نرسیده باشد.

جمع‌ بندی

مکمل ال کارنیتین را همان‌طور که بررسی کردیم، موارد استفاده زیادی دارد که این موارد را می‌توان جزء مزایای آن هم در نظر گرفت.

در نهایت سعی کردیم تا شما را با برترین برند ال کارنیتین ایرانی آشنا سازیم تا درصورت نیاز به استفاده از مکمل‌های آن، با اطمینان شرکت کارن را به‌عنوان اولین گزینه انتخاب کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود