زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن + بهترین زمان مصرف

مکمل منیزیم مگنی ول

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن + بهترین زمان مصرف

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن + بهترین زمان مصرف

یکی از کاربرد های بسیار مهم مکمل پروتئین وی برای ورزشکاران، کمک به کاهش وزن می باشد. نحوه و طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن یکی از مهم ترین موضوعاتی است که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند. در این مقاله طریقه مصرف پروتئین وی برای لاغری را به طور کامل شرح می دهیم. لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه بدست آورید.

آیا پروتئین وی به کاهش وزن کمک می کند؟

به طور خلاصه بله. پروتئین وی منبعی غنی از درشت مغذی هایی که مصرف آنها باعث ایجاد حس سیری در شخص می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته، افرادی که به طور روزانه از این مکمل استفاده می کنند، حدود 400 الی 500 کالری کمتر مصرف می کنند که این عامل به طور مستقیم در کاهش وزن تاثیر دارد.

امروزه بیشتر مربیان ورزشی به ورزشکارانی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می کنند تا در صورت امکان از مکمل پروتئین وی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. زیرا مصرف این مکمل علاوه بر این که می تواند در لاغری و چربی سوزی تاثیر داشته باشد، سبب حفظ حجم عضلات نیز می شود. حفظ حجم عضلات از مهم ترین موضوعاتی است که اغلب ورزشکاران در دوره های چربی سوزی به آن توجه ویژه دارند تا دچار تحلیل عضلات نشوند.

سه پروتئین وی از برندهای مختلف

یکی دیگر از ویژگی های مکمل پروتئین وی که در کاهش وزن افراد تاثیر گذار است، افزایش متابولیسم بدن می باشد. با مصرف این مکمل، متابولیسم شخص به طور خودکار افزایش یافته و با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، کالری بیشتری مصرف می شود.

طریقه و نحوه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن نسبت دوره های افزایش حجم تفاوت هایی دارد که در توضیحات زیر به طور جامع به آن پرداخته شده است.

طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن

طریقه مصرف پروتئین وی برای لاغری شامل روش های مختلفی است. معمولا مربیان ورزشی، بر اساس رژیم غذایی و وضعیت بدنی هر فرد، روش مصرف مکمل وی را برنامه ریزی می کنند. به طور کلی نحوه مصرف مکمل وی باید به گونه ای باشد که شخص در طول روز 2 وعده از این مکمل را مصرف نماید. هر وعده از این مکمل باید حدود 25 الی 30 گرم می باشد که در صورت دوبار مصرف در روز، معادل 50 الی 60 گرم می شود. بهترین زمان های مصرف مکمل پروتئین وی به صورت زیر است:

  • بعد از تمرین
  • به عنوان میان وعده

در ادامه در خصوص هر یک از زمان های مصرف بالا بیشتر توضیح می دهیم.

بعد از تمرین

نحوه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن بعد از تمرین

تقریبا اکثر مربیان ورزشی بر این عقیده هستند که بهترین زمان مصرف مکمل پروتئین وی، بلافاصله پس از تمرین می باشد. در این زمان بدن نیاز شدیدی به پروتئین جهت بازسازی عضلات و ریکاوری آن ها دارد. لذا با تامین پروتئین مورد نیاز عضلات بعد از تمرین، می توانید سرعت پیشرفت و رشد عضلاتتان را بیشتر کنید.

میان وعده ها

یکی از مهم ترین معیار ها جهت کاهش وزن و لاغری، خوردن غذای کمتر است. برای این که بتوانید وزن بدنتان را کاهش دهید، لازم است تا میزان کالری دریافتی روزانه خود را کمتر کنید. به همین دلیل باید به سراغ غذا های کم کالری بروید. عموما شما حس سیری چندانی پس از خوردن آن ها نخواهید داشت و پس از مدت زمان کوتاهی احساس گرسنگی خواهید کرد. در چنین مواقعی بهترین استراتژی، مصرف یک میان وعده از مکمل پروتئین وی می باشد.

یکی از مرسوم ترین قواعد در طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن، مصرف وی در بین وعده های اصلی می باشد.  شما می توانید در بین وعده های صبحانه و ناهار یا ناهار و شام، یک اسکوپ از مکمل پروتئین وی را به همراه مواد مغذی دیگر مانند شیر کم چرب، موز، توت فرنگی و کره بادام زمینی، ترکیب کرده و میل کنید. این کار باعث می شود تا در طول روز حس سیری بیشتری احساس کنید و کمتر غذا میل کنید.

مصرف پروتئین وی بدون ورزش برای لاغری موثر است؟

مصرف پروتئین وی بدون ورزش برای لاغری

نحوه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن بدون انجام ورزش کمی پیچیده است و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. اما در حالت کلی استفاده از مکمل وی بدون ورزش چندان پیشنهاد نمی شود. زیرا این مکمل ها به طور اختصاصی جهت کمک به تامین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران تولید می شوند. لذا بهتر است جهت کاهش وزن بدون ورزش حتما از یک پزشک متخصص تغذیه مشورت بگیرید.

بهترین پروتئین وی کدام است؟

برند های زیادی در زمینه تولید مکمل های ورزشی در دنیا فعالیت می کنند. در داخل ایران به دلیل محدودیت های گوناگون، نمونه های خارجی قیمت های بسیار بالایی دارند. همچنین نمونه های تقلبی برند های خارجی در بازار به وفور یافت می شود. لذا بیشتر افراد خرید مکمل های ایرانی را به دلیل قیمت مناسب و اطمینان از سالم و اورجینال بودن آن ها ترجیح می دهند.

در حال حاضر بهترین پروتئین وی در داخل بازار ایران مکمل وی کاله و مکمل وی پگاه می باشند. پروتئین وی کاله در هر پیمانه (32.5 گرم) حدود 24 گرم پروتئین وی، 3 گرم کربوهیدرات، 1.5 گرم چربی و 120 کالری دارد. وزن کلی این مکمل 1.8 کیلوگرم است و جزو پرفروش ترین مکمل های بازار ایران به شمار می رود. مکمل وی پگاه نیز جزو بهترین مکمل های ایرانی محسوب می شود که وزن کلی آن 2 کیلوگرم است. این مکمل در هر پیمانه (33 گرم) حدود 140 کالری، 2.4 گرم چربی، 24.5 گرم پروتئین و 4.5 گرم کربوهیدرات دارد.

کلام آخر

در این مقاله در خصوص طریقه مصرف پروتئین وی برای کاهش وزن و لاغری به طور کامل توضیح دادیم و به این موضوع پرداختیم که آیا مصرف پروتئین وی بدون ورزش برای لاغری مفید است یا خیر. اگر به دنبال تهیه مکمل ورزشی هستید، پیشنهاد می کنیم برای خرید مکمل بدنسازی به بتادارو مراجعه کنید. داروخانه آنلاین بتادارو دارای مجوز رسمی از معاونت غذا و دارو است و اصالت تمام محصولات خود را تضمین می کند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود