زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چطور با حلقه هولاهوپ لاغر شویم؟ راهنمای حلقه زدن

چطور با حلقه هولاهوپ لاغر شویم؟ راهنمای حلقه زدن

چطور با حلقه هولاهوپ لاغر شویم؟ راهنمای حلقه زدن

کاهش وزن و چربی سوزی سریع با حلقه هولاهوپ یکی از سالم‌ترین روش‌های رسیدن به تناسب اندام است. در واقع با استفاده کردن از آن می‌توان علاوه بر گذراندن ساعاتی شاد و مفرح، به تناسب اندام رسید. هم بازی و هم ورزش! اگر می‌خواهید با فواید حلقه هولاهوپ و با روش استفاده از آن آشنا شوید، در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

حلقه هولاهوپ چگونه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود؟

حلقه هولاهوپ باعث فعال شدن عضلات شکمی و اطراف کمر شده و حرکت مکرر و نوسانی عضلات میانی و باسن، مشابه اثر سایر تمرین‌های هوازی مانند ورزش زومبا یا ورزش پیلاتس است.

با حلقه هولاهوپ می‌توانید حدود 7 کالری در دقیقه بسوزانید. این بدان معناست که فقط در ده دقیقه با حلقه زدن و بدون آنکه فشار زیادی به خود بیاورید، حدود 70 کالری سوزانده‌اید. به علاوه استفاده از این وسیله جذاب باعث بالا رفتن ضربان قلب شده (حدود 151 بار در دقیقه) که عملکردی مشابه تمرینات قلبی و عروقی داشته که سبب به گردش درآمدن سریع جریان خون و سلامت قلب و سیستم عروقی می شود.

اگر قصد دارید از حلقه هولاهوپ برای کاهش وزن استفاده کنید، باید در طول هفته و به طور مستمر این کار را انجام داده و توصیه شده که این ورزش باید به مدت 30 دقیقه در روز و سه روز در هفته، به مدت یک ماه انجام شود تا نتایج آن قابل مشاهده باشد. اگر این تمرین به درستی انجام شود، در طی این مدت شاهد کاهش سایز 7 تا 15 سانتی‌متری (3 تا 6 اینچ) اطراف کمر خواهید بود.

فرآیند حلقه زدن، قبل از آنکه فیزیکی و جسمی انجام شود، یک ورزش ذهنیست. به این صورت که اگر نگرش ذهنی شما نسبت به آن سفت و بسته باشد، عملکرد بدن شما نیز همینگونه بوده و قادر نخواهید بود که حلقه را در حال حرکت نگه دارید. در واقع فکر کردن به مراحل تمرین با حلقه هولاهوپ را راهی برای تحریک مسیرهای عصبی و افزایش اعتماد به نفس خود بدانید.

فواید حلقه هولاهوپ

حلقه هولاهوپ چه فوایدی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین شروط کاهش وزن، کالری سوزی با ورزش است و حلقه‌زدن به‌عنوان یک ورزش هوازی کالری‌سوزی خوبی دارد. اما حلقه هولاپ فقط برای کاهش وزن نیست بلکه فواید دیگری برای سلامت بدن دارد که در ادامه توضیح دادیم:

  • کمک به سلامتی واستقامت قلبی عروقی؛
  • به چالش کشیدن عضلات اصلی؛
  • بهبود تمرکز و تعادل؛
  • درگیر کردن عضلات پایین‌تنه.

آموزش حلقه هولاهوپ

آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید از حلقه هولاهوپ استفاده کنید، به مراحل آموزش تصویری زیر نگاه کنید:

1. ابتدا یک دست لباس ورزشی مناسب و جذب بدن پوشیده و از تن کردن لباس‌های آزاد و استفاده از زیورآلات خودداری کنید. پوشیدن کفش ورزشی اختیاری است.

آموزش حلقه هولاهوپ 1

2. حلقه‌ای را انتخاب کنید که وقتی آن را عمودی روی زمین قرار می‌دهید به قفسه سینه یا کمر شما برسد. حلقه‌های بزرگتر برای مبتدیان ایده آل هستند؛ زیرا آهسته‌تر چرخیده و این امر باعث می‌شود زمان بیشتری برای تنظیم ریتم حلقه فراهم شود.

آموزش حلقه هولاهوپ 1

3. همان‌طور که حلقه را عمود به سطح زمین نگه داشته‌اید، کمی آن را مایل کرده و قدم به داخل حلقه هولاهوپ بگذارید.

آموزش حلقه هولاهوپ 3

آموزش حلقه هولاهوپ 4

4. پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده، حلقه را از زمین برداشته و اطراف باسن خود نگه دارید.

آموزش حلقه هولاهوپ 5

5. در ادامه حلقه را تا سطح کمر بالا آورده و برای حفظ تعادل یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید.

آموزش حلقه هولاهوپ 6

آموزش حلقه هولاهوپ 7

6. حلقه را محکم گرفته و آن را اطراف کمر خود به چرخش درآورید. اگر راست دست هستید در جهت عقربه‌های ساعت و اگر چپ دست هستید، خلاف جهت عقربه‌های ساعت!

آموزش حلقه هولاهوپ 8

آموزش حلقه هولاهوپ 9

7. سپس کمر خود را همگام با برخورد حلقه به بدن، به حرکت درآورید. اگر حلقه به معده شما برخورد کرد، معده را به جلو حرکت داده و اگر به پهلو برخورد کرد، پهلو را به حلقه بزنید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا بتوانید به کمک حرکات کمرتان حلقه را تحت کنترل درآورید.

آموزش حلقه هولاهوپ 10

آموزش حلقه هولاهوپ 11

یادتان باشد دفعات اولیه‌ای که با هولاهوپ تمرین می‌کنید و برای لاغری با حلقه سراغ این وسیله ورزشی رفته‌اید، افتادن مکرر آن کاملاً عادی است؛ تا زمانی‌که به حلقه‌زدن عادت کنید. وقتی‌که در این تمرین حرفه‌ای‌تر شدید، سعی کنید چند شگرد برای نگه داشتن حلقه یاد بگیرید.

چرا حلقه زدن باعث کبودی بدن می‌شود؟

تقریباً همه افراد پس از اولین جلسه تمرین با حلقه هولاهوپ دچار کبودی و ورم در نواحی شکم، پهلو و کمر می‌شوند. پس از چند روز این کبودی‌ها محو می‌شوند و دیگر هم رخ نمی‌دهند.

کمبود شدن بدن بعد از حلقه زدن به دلیل ضربات کوچکی است که به شکم و پهلو وارد می‌شود و این نواحی دچار کوفتگی می‌شود. خون در مویرگ‌های زیر پوست جمع می‌شود و این یک واکنش طبیعی از برخورد یک جسم سنگین با بدن است. با اینکه دردناک است، اما اغلب بی‌خطر است.

نکات حلقه زدن هولاهوپ

نکاتی که برای حلقه‌زدن باید رعایت کنید

حلقه زدن فواید زیادی دارد اما در بعضی مواقع ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر در حلقه‌زدن زیاده‌روی کنید یا از حلقه‌های سنگین و عاجدار نامناسب استفاده کنید به ستون مهره‌های خود آسیب وارد می‌کنید.

در هنگام استفاده از حلقه هولاهوپ به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • حتما فرم صحیح را حفظ کنید و اصلا کمر خود را خم نکنید؛
  • درد در ستون فقرات را جدی بگیرید و تمرین را قطع کنید؛
  • لباس مناسب بپوشید. برخی به اشتباه هیچ لباسی نمی‌پوشند و فکر می‌کنند اگر حلقه به کمرشان بخورد بیشتر آن‌ها را لاغر می‌کند! درحالی که هیچ ربطی ندارد. یک لباس مناسب از پوست شما در برابر ضربات حلقه محافظت می‌کند.
  • اگر دچار کمردرد هستید، حتما پیش از شروع حلقه زدن با پزشک مشورت کنید. حلقه زدن برای مادران باردار، کسانی که جراحی در ناحیه شکم داشته‌اند و هرگونه آسیب در ستون مهره‌ها دارند ممنوع است.
  • در تمرین، زیاده‌روی نکنید؛ فکر نکنید که با وارد کردن ضربه‌ی بیشتر به چربی‌ها قرار است؛ نابود شوند! برای لاغری از راه‌های اصولی استفاده کنید.
  • اگر خیلی درد دارید تا وقتی کبودی‌ها بهبود پیدا کنند حلقه‌زدن را متوقف کنید. به هرحال این به نوعی آسیب‌دیدگی خفیف است و به استراحت نیاز دارد، اما اگر کبودی خوب نشد و درد ادامه داشت یا بدتر شد، یا منجربه کمر درد شد؛ بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

حرف پایانی

حالا که با فواید حلقه هولاهوپ برای سلامت بدن و آموزش حلقه زدن آشنا شدید، زمان خوبی برای شروع است. اگر با حلقه هولاهوپ کار کردید لطفاً تجربه خودتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود