زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 روش ضخیم شدن موی سر زنان و مردان

کلینیک زیبایی

10 روش ضخیم شدن موی سر زنان و مردان

10 روش ضخیم شدن موی سر زنان و مردان

برای ضخیم شدن مو و حجیم شدن تارهای مو چه باید کرد؟ چگونه موهای پرپشت داشته باشیم؟ روش‌های زیادی برای درمان و رفع مشکل نازکی موی سر و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد، مانند مصرف مکمل برای ضخیم شدن مو، استفاده از شامپو برای ضخامت مو، ضخیم شدن مو با مزوتراپی، خوردن غذاهای مناسب برای ضخیم شدن تار مو، استفاده از روغن گیاهی برای ضخیم شدن مو و...

بعد از اینکه علت نازک شدن مو مشخص شد باید برای درمان آن کاری انجام دهید، به همین منظور در این مطلب از سایت زوم لایف بهترین روش‌های درمانی برای رفع موهای نازک و کم پشت را معرفی کردیم، در ادامه با ما همراه باشید:

درمان کم پشت شدن مو

بهترین روش‌های درمان کم پشت شدن مو

برای رفع مشکل نازکی موی سر و کم پشت شدن مو از این روش‌ها استفاده کنید:

1. به متخصص پوست مراجعه کنید

اگر متوجه شدید که موهای شما کم پشت شده و یا کف سر شما به راحتی از میان موها دیده می‌شود این علائم را نادیده نگیرید. برای تعیین علت به یک متخصص پوست مراجعه کنید. بهتر است علل زمینه‌ای مانند سوء تغذیه، عدم تعادل هورمونی یا بیماری‌های خودایمنی توسط پزشک بررسی شود.

2. سطح آهن خود را بررسی کنید

سطح پایین آهن می‌تواند باعث کم پشت شدن مو شود. افزودن گوشت قرمز بیشتر در رژیم غذایی یا مصرف مکمل آهن می‌تواند به حل مسئله کمک کند. برای بررسی سطح آهن روش‌های مختلفی وجود دارد که در مطلبی با عنوان روش‌های تشخیص کمبود آهن بیشتر توضیح دادیم.

اگر دچار فقط آهن هستید باید برای جبران کمبود آهن باید از مواد غذایی استفاده کنید. در مطلب دیگری لیست غذاهای سرشار از آهن را معرفی کردیم.

3. به تغذیه خودتان اهمیت دهید

تغذیه برای ضخیم شدن موی سر بسیار مهم است. یعنی هرآنچه که شما می‌خورید تاثیر مستقیمی بر روی سلامت موهایتان دارد. کمبود برخی از مواد مغذی در برنامه‌ی غذایی به ریزش مو منجر می‌شود؛ در نتیجه، یک رژیم‌غذایی مناسب می‌تواند به افزایش سرعت رشد مو و تقویت مو کمک کند.

اما برای ضخیم شدن مو چه بخوریم؟ در ادامه غذاهایی که به تقویت ریشه موها کمک می‌کنند را معرفی کردیم:

  • تخم‌مرغ؛
  • توت‌ها؛
  • اسفناج؛
  • ماهی‌های چرب؛
  • سیب‌زمینی شیرین؛
  • آووکادو؛
  • مغزها؛
  • دانه‌ها؛
  • فلفل‌های شیرین؛
  • میگو؛
  • لوبیاها؛
  • سویا؛
  • گوشت.

کمبود مواد مغذی مثل ویتامین A، C، D و E، زینک، ‌ویتامین‌های B، آهن، ‌بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری می‌توانند سرعت رشد موها را کاهش دهند یا حتی به ریزش مو منجر شوند.

4. استفاده از شامپوی مناسب برای ضخیم شدن مو

استفاده از شامپ‌وهای مخصوص موهای نازک نیز یکی دیگر از روش‌های درمانی است که می‌توانید برای حجیم شدنِ موهایتان از آنها در روتین مراقبت از مو استفاده کنید.

شامپوهای مخصوص این نوع موها معمولاً حاوی ویتامین‌ها و اسید آمینه هستند که به شما برای داشتنِ پوست سری سالم‌تر کمک می‌کنند. برای به دست آوردنِ نتیجه‌ی بهتر هر روز از این محصولات استفاده کنید.

ویتامین برای ضخیم شدن مو

5. چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو می‌شود؟

در مواردی که فرد دچار سوءتغذیه و یا دچار اختلال خوردن باشد ممکن است موی تازه از فولیکول‌ها رشد نکند و همین منجر به کم حجم شدنِ موها می‌شود. با انجام یک آزمایش خون می‌توانید متوجه کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود شوید.

برای ضخیم شدن مو چه ویتامینی بخوریم؟ اینکه چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو می‌شود برای هر فردی متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه برای همه پیچید. باید بعد از انجام آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید تا به توصیه‌ی او قرص‌های مکمل و مولتی ویتامینِ مورد نیازِ خود را تهیه و مصرف کنید.

روغن گیاهی برای ضخیم شدن مو

6. مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب ضروری نامیده ‌می‌شوند. البته این اسید‌ها توسط بدن ساخته ‌می‌شوند. امگا 3 به بدن کمک ‌می‌کند تا با التهاب مبارزه کند. ریزش زودرس مو نیز ممکن است مربوط به التهاب باشد. از طرف دیگر امگا 6 برای سلامت کلی پوست مهم است، که ممکن است به نفع پوست سرهم باشد.

روغن‌های گیاهی منبع اصلی امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت ‌می‌شوند. اگر به طور معمول چنین غذاهایی مصرف نمی‌کنید، در مورد استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

7. مصرف مکمل‌های اسید فولیک برای ضخیم شدن مو

اسیدفولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید سلول‌های جدید مهم است. اسید فولیک به فولیکول‌ها کمک ‌می‌کند تا موهای جدیدی را در نواحی طاسی ایجاد کنند. با این حال، مانند مولتی ویتامین‌ها، شواهد کافی وجود ندارد که نشان ‌می‌دهد اسید فولیک تضمینی برای ضخیم‌تر شدن موهای شما است.

8. برای ضخیم شدن مو چه روغنی استفاده کنیم؟

استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت ریشه موها و در نهایت ضخیم شدن مو، بهترین جایگزین برای روش‌های دارویی و شیمیایی است. براساس بررسی‌های انجام شده توسط کلینیک مایو، روغن اسطوخودوس برای مراقبت از موها و جلوگیری از طاسی سر بسیار موثر بوده است. این روغن غالباً با انواع دیگر مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب ‌می‌شود.

هنوز شواهد کافی وجود ندارد که این روغن‌های گیاهی بتوانند طاسی یا ریزش مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید که این روش درمانی را انجام دهید، حتما مقدار کمی‌روغن را روی بازوی خود آزمایش کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا واکنشی ایجاد شده است. قرمزی، کهیر یا بثورات ‌می‌تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشد.

9. کدام قرص برای ضخیم شدن مو مناسب است؟

استفاده از داروهای مناسب برای ضخفیم شدن موی سر، یکی از روش‌های درمان نازک شدن موها است که ممکن است توسط متخصص پوست تجویز شود. در ادامه چند داروی مناسب را معرفی کرده‌ایم:

  • تقویت موها با قرص Viviscal؛
  • تقویت موها با مصرف مینوکسیدیل؛
  • استفاده از محلول ضد ریزش مو آمینکسیل.

ماسک برای تقویت و ضخیم شدن مو

10. استفاده از ماسک موی خانگی برای افزایش ضخامت مو

یکی دیگر از روش‌هایی که برای ضخیم شدن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ماسک مو است. ماسک مو به آبرسانی، تغذیه و تقویت موها کمک می‌کند و تاثیر مثبتی روی افزایش سرعت رشد موها دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان نازکی موهای خودتان از ماسک مو برای ضخیم شدن مو استفاده کنید.

همچنین استفاده از ماسک مو به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با ماسک‌های طبیعی تقویت کننده موی سر آشنا شوید مطلبی که با عنوان ماسک برای تقویت ریشه مو منتشر کردیم را بخوانید.

حرف پایانی

روش‌های زیادی را برای ضخیم و حجیم شدن تارهای مو معرفی کردیم که به شما کمک می‌کند اما باید توجه داشته باشید که ضخیم شدن مو بسیار زمان بر است و نباید عجولانه برخورد کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود