زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

مهم ترین نکات برای از بین بردن چربی شکم

شما تصمیم کاهش وزن دارید تا به وزن ایده آل برسید و در این میان باید در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کنید. برای رسیدن به وزن ایده آل و نتیجه خوب در کاهش وزن باید به یکسری نکات توجه کنید. در این مطلب با 25 نکته برای از بین بردن چربی شکم آشنا خواهید شد. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

آب کردن چربی شکم

1. تنها در صورتی غذا بخورید که واقعاً گرسنه بودید

برخی از اوقات افراد در حالی که گرسنه نیستند نیز غذا می خورند. دلایل زیادی می تواند برای این قضیه وجود داشته باشد که می تواند شامل استرسی، عواطف، عادت و مواردی از این قبیل شود. بنابراین، باید بیشتر آگاه باشید که آیا اصرارتان برای خوردن مربوط است به شکمتان یا چیزی دیگر. اگر مطمئن نیستید، به جای آن یک لیوان آب بنوشید یا اگر واقعاً مجبور بودید، پس بهتر است یک میان وعده سالم بخورید.

2. به اندازه کافی استراحت کنید

وقتی به اندازه کافی استراحت کنید، بدنتان به خوبی قادر خواهد بود تا کار خود را در خصوص بازسازی بافت های آسیب دیده و مواردی از این قبیل انجام دهد. درهرحال، اگر بر عکس عمل کنید، این کار می تواند باعث شود تا وزن بیشتری پیدا کنید زیرا نبودن استراحت می تواند سوخت و سازتان را کاهش دهد. علاوه بر آن، این موضوع همچنین می تواند اشتهای شما را در حالتی که بدنتان سعی دارد کمبود خواب را جبران کند، افزایش دهد.

3. غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید

در خصوص انتخاب برنامه رژیمی خود باید غذاهایی را بخورید که سرشار از فیبر هستند. فیبر می تواند در دفع سموم بدنتان یاری رسان باشد. فیبر همچنین می تواند به طور طبیعی با طولانی تر ساختن فرآیند هضم اشتهایتان را فرونشاند. به علاوه، فیبر همچنین می تواند سطح کلسترول خونتان را پایین آورد.

4. یک برنامه لاغری داشته باشید

اگر میخواهید برنامه رژیمی خاصی را برای وزن کم کردن دنبال کنید، بهتر است برنامهای را دنبال کنید که تنها برای شما ایجاد شده باشد. متخصصین زیادی در این زمینه وجود دارند که تمایل زیادی دارند در این کاهش وزن به شما کمک کنند. این متخصصین را پیدا کنید و از آنها بخواهید موقعیت کنونی شما را ارزیابی کنند تا درنهایت به یک برنامه رژیمی دست یابند که به طور ویژه تنها برای شما ساخته شده باشد.

5. بیشتر نسبت به کالری ها هشیار باشید

در خصوص کاهش وزن نیاز است کالری کمتری به بدنتان وارد کنید و کالری بیشتری بسوزانید. یکی از چیزهایی که می توانید هنگام خرید از مغازه خوارو بار فروشی مد نظر داشته باشید این است که مقدار کالری اقلام غذایی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن، همچنین میتوانید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید که به طور روزانه چقدر کالری می توانید بسوزانید.

برای از بین چربی شکم، باید تغییر اساسی در برنامه غذایی داشته باشید

چربی شکم

6. از نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید

نوشیدنی های گازدار سرشار از کالری هستند که میتواند به افزایش سریع تر وزن منجر شود. هر چند نوشیدنی های گازدار رژیمی نیز موجود هستند اما آنها در حقیقت هنوز کالری و مواد شیمیایی دارند که برای سلامتتان مناسب نیستند. بنابراین، بهتر است به راحتی از این نوشیدنی ها اجتناب کنید. بیشتر بر نوشیدن آب تازه یا آب میوه های طبیعی متمرکز شوید.

7. برای زنده ماندن غذا بخورید، نه بالعکس

غذاخوردن باید برای زنده ماندن صورت گیرد. به عبارت دیگر، باید غذاخوردن را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که به آن نیاز دارید، تا مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز برای خود را تامین کنید، زیرا این کار باعث می شود هیچ گاه اضافه وزن پیدا نکنید.

8. از زنجیره های غذای آماده اجتناب کنید

هر زمان به سر کار می روید ممکن است خودتان را به طور مرتب در حال استفاده از زنجیره غذاهای آماده ببینید؛ زیرا برای اینکه به منظور صرف غذا به خانه بروید، زمان کافی ندارید. اگر نوع غذاهایی را که در این موارد سرو می شوند بررسی کنید، در بیشتر موارد، این غذاها سرشار از چربی و روغن هستند. از آن گذشته، آنها همجنین به اندازه زیادی فرآوری می شوند. بنابراین، زمان آن رسیده تا برای خودتان غذا درست کنید و آن را با خودتان به اداره بیاورید.

چربی شکم را می‌توانید از بین ببرید، اگر درست عمل کنید

از بین بردن چربی شکم

9. غذاهایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می شوند

غذاهایی همجون سیب، کرفس، میوه ها، سبزیجات دیگر معمولاً مقدار کالری کمی دارند. علاوه بر آن، این موارد همجنین دیر هضم می شوند. به همین دلیل، در حقیقت می توانید بدنتان با مقدار کمتری از کالری ها تغذیه کنید. از آن گذشته، بدن شما همچنین نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند تا آنها را هضم کند. بنابراین، انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید.

10. آرام تر غذا بخورید

وقتی تند غذا می خورید، تمایل به این سمت است که قادر باشید مقدار بیشتری را نسبت به نیاز واقعی خود مصرف کنید. بنابراین، بهتر است آهسته تر غذا بخورید. زمانی که این کار را انجام می دهید. در حقیقت احساس سیری می کنید، در صورتی که هنوز بشقاب پر از غذایتان نخورده اید. دلیلش این است که معمولا مقدار زمان خاصی برای معده شما نیاز است تا سیگنالی را به مغزتان بفرستد که مقدار کافی غذا مصرف کرده است

11. صبحانه مناسب بخورید

اکثر افراد برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ شکر، شکر و شکر بیشتر! تنها نگاهی به غلات شیرین موجود بیندازید. پیراشکی ها، شیرینی های آردی و نان شیرینی ها. همگی کالری زیادی دارند. این خوراکی ها باعث می شود انسولین شما پایین آید و در نیمه صبح از حال بروید. اگر صبحانه می خورید، مطمئن شوید صبحانه تان شامل پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ و ژامبون است.

12. به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید

نوشیدن به همراه غذا می تواند در حقیقت باعث شود احساس نفخ کنید. وقتی به این کار عادت کردید، ممکن است اجازه دهید شکمتان با آن تنظیم شود که می تواند به زیاد غذاخوردن منجر شود. بنابراین، بهتر است مقدار مصرف مایعات را در هنگام غذاخوردن به حداقل رسانید. نوشیدن یک لیوان آب باید تنها 10 الی 15 دقیقه پس از صرف غذا انجام شود.

13. غذایتان را به خوبی بجوید

هر زمان غذا می خورید، بهتر است غذایتان را با دقت بجوید. این موضوع می تواند نسبت به هضم و جذب مناسب مواد مغذی در بدنتان اطمینان ایجاد کند. علاوه بر آن، این موضوع همچنین باعث می شود آهسته تر از قبل غذا بخورید که چیز خوبی است. غذای خود را تا جایی که می توانید بجوید تا خیلی زود به اهدافتان دست یابید.

درمان چربی شکم

به وزن ایده آل خود فکر کنید تا برای از بین چربی شکم و کاهش وزن، انگیزه داشته باشید

14. غذا خوردن قبل از خواب

اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید. به این دلیل که وقتی می خوابید بدنتان در حقیقت سرعت سوخت و ساز آهسته تری دارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار زیادی غذا را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید، بدنتان قادر خواهد بود مقدار زیادی از مواد غذایی اضافی را روی هم انباشته کند و آن را به چربی های ذخیره شده تبدیل نماید.

15. غذاهای ناسالم نخورید

وقتی چیپس یا غذاهای ناسالم دیگر را که دوست دارید می بینید، وسوسه می شوید که آنها را بخورید. بنابراین، بهتر است هرگز آنها را نبینید. درهرحال زمان آن رسیده تا قفسه های خود را از این اقلام غذایی ناسالم پاک سازید. علاوه بر آن، باید این مواد غذایی را با غذاهایی جایگزین کنید.

16. مصرف کنترل شده نوشیدنی های پروتئینی

اگر دوست دارید نوشیدنی های پروتئینی مصرف کنید تا مقدار مناسبی پروتئین برای بدنتان فراهم آورید، باید به دقت آن را انتخاب کنید. نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که به جای پروتئین سبوس یا چاشنی پروتئین آب پنیر داشته باشد. زیرا پروتئین های آب پنیر راحت تر توسط بدن شما جذب می شوند. گذشته از آن، این نوع پروتئین منبع پروتئینی سالم تری است.

17. غذاهای تند بیشتر مصرف کنید

دلیل خوبی وجود دارد که چرا یک نفر وقتی غذاهای تند می خورد شروع به تعرق می کند. غذاهای تند در حقیقت می تواند سوخت و ساز شما را بالا برد. به عبارت دیگر، غذای تند می تواند به بدن شما کمک کند تا چربی و کالری بیشتری را برای کاهش وزن بسوزانید. بنابراین، اگر فلفل بیشتری به برخی از غذاهای خود بیفزایید بهتر است، اینگونه می توانید غذای خود را خوش طعم تر سازید و همچنین وزن بیشتری را از دست دهید.

18. خوردن میوه ها و سبزیجات

خوردن میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین چیزها برای وزن کم کردن است زیرا میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنزیم ها هستند. درهرحال، بهتر است آنها را به شکل خام مصرف کنید زیرا فرآوری کردن یا پختن آنها باعث ازبین رفتن مواد مغذی و آنزیم های ضروری موجود در آنها می شود.

19. غذاهای سبک سالمتری را خریداری کنید

ممکن است زمانی وجود داشته باشد که بخواهید چیزی بجوید به خصوص وقتی کاری را انجام نمی دهید. برای اطمینان از اینکه این خوراکی باعث افزایش وزنتان نمی شود باید غذاهای سبک سالم تری همچون ماست، مغزها، میوه ها و مواردی از این دست را خریداری کنید. با انجام این کار، مطمئن می شوید که بدنتان را با کالری های غیرلازم پر نمی کنید.

20. به سمت مواد غذایی ارگانیک بروید

هر چند میوه ها و سبزیجات اقلام غذایی هستند که می خواهید در رژیم غذایی تان بگنجانید اما هنوز باید در خرید آنها هشیار باشید. به این دلیل که برخی از کشاورزان ممکن است مقدار زیادی از مواد شیمیایی همچون کودهای شیمیایی و حشره کش ها را در هنگام پرورش آن ها به کار برند. برای اجتناب از تجربه اثرات جانبی منفی آن همیشه میوه ها و سبزیجاتی را خریداری کنید که به طور ارگانیک پرورش یافته اند.

21. از کربوهیدارت های ساده اجتناب کنید

غذاهایی که دارای کربوهیدارت های ساده هستند مواد گلیسمیک بالا دارند. بنابراین بهتر است از اقلام غذایی استفاده کنیم که کربوهیدارت پیچیده دارند. با انجام این کار، مطمئن می شوید بدنتان قادر است سطوح کلسترول خونی سالمتری را حفظ کند. علاوه بر آن، غذاهایی که منابع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند همچنین سخت تر فرآوری می شوند که می تواند باعث شود کالری و چربی بیشتری سوزانده شود.

22. بر روی میز غذاخوری تان غذا بخورید

وقتی در جای دیگری از خانه خود غذا می خورید ممکن است تمایل پیدا کنید بیشتر از آنچه باید غذا بخورید؛ زیرا بازی با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون ممکن است ذهن شما را از پذیرش سیگنال های معده تان که پر شده است، دور سازد. بنابراین، اگر میخواهید وزن خود را کاهش دهید، باید روی میز غذاخوری تان غذا بخورید.

23. قبل از بیرون رفتن، غذا بخورید

وقتی برای خرید به مغازه خواروبارفروشی می روید، بهتر است قبل از رفتن به آنجا غذا بخورید. دلیلش این است که وقتی داخل مغازه خواروبارفروشی هستید و احساس گرسنگی می کنید ممکن است اقلام غذایی را بیش از نیازتان بخرید. در حقیقت، این کار حتی می تواند شما را وادار کند تا غذاهای ناسالم را نیز بخرید. بنابراین، بهتر است قبل از رفتن به مغازه یک غذای ساده میل کنید. با این روش می توانید اقلامی را که می خواستید خریداری کنید.

24. غذا خوردن در رستوران ها را به حداقل برسانید

وقتی در رژیم غذایی هستید، غذاخوردن در رستوران می تواند در حقیقت شما را از مسیرتان منحرف سازد زیرا بیشتر غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند با مقدار زیادی روغن پخته می شوند. علاوه بر آن، برخی از رستوران ها ممکن است غذاهایی را سرو کنند که به مقدار زیادی فرآوری شده اند. بنابراین، بهتر است محدودیتی برای خودتان درخصوص رفتن به رستوران قائل شوید. به جای اینکه دو تا سه بار در هفته به رستوران روید، این دفعات را به یکبار در هفته یا یکبار در هر دو هفته کاهش دهید.

25. از چیزهایی که می تواند شما را به غذاخوردن وا دارد آگاه باشید

عوامل خاصی وجود دارد که می تواند شما را به خوردن غذا بیش از آنچه نیاز است وا دارد. برخی از این عوامل ممکن است شامل روابط بد، استرس، مشاجرات کاری و بسیاری از نمونه های دیگر شود. بنابراین، بهتر است بیشتر نسبت به این موارد آگاه باشید. با این کار قادر خواهید بود تا با اجتناب از چنین چیزهایی میزان گرسنگی خود را کنترل کنید.

سخن پایانی

اینها مهم ترین نکات برای آب کردن چربی های شکم بود که خواندید، اما با توجه شرایط جسمانی، هر شخصی می تواند تفاوت هایی بر روی برنامه کاهش وزن و از بین چربی شکم داشته باشد. برای بررسی شرایط جسمانی و انتخاب بهترین برای درمان چربی شکم، بهتر است از متخصص تغذیه مشورت بگیرید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (4)
  1. زینب در 27 اردیبهشت 1399 - 15:09
    باسلام وتشکر از مطالب خوبتون.سوال من اینه که ایا نوار ادراری رو به چه نامی تهیه کنیم؟و اینکه مصرف مکمل ها ضروری هست؟تهیه اش اسونه؟
    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 27 اردیبهشت 1399 - 16:44

      سلام، نظر لطف شماست.

      برای تهیه می‌توانید نوار ارداری، نوار ادرار یا نوار تست ادرار را در گوگل جستجو کنید. در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید خرید نوار ادرار را انجام دهید.

      در مورد مصرف و یا عدم مصرف مکمل‌ها فقط پزشک می‌تواند نظر دهد.

      پاسخ
  2. مهشید در 22 تیر 1398 - 16:44
    برای اینکه چربی شکم رو از بین ببریم باید رژیم غذایی و تحرک داشته باشیم، بدون رژیم و ورزش امکانپذیر نیست.
    پاسخ
  3. Hooshangi در 8 دی 1397 - 23:36

    اي كاش منابع رو اعلام ميكرديد از صحت نوشتها براي استفاده اطمينان حاصل ميكرديم.

    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 9 دی 1397 - 09:33

      این مطلب قسمتی از کتاب 101 نکته برای از بین بردن روزانه چربی شکم، نوشته دکتر چارلز است.
      لینک کتاب در آمازون:
      101 tips that burn belly fat daily

      پاسخ