زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

لاغر شدن افراد تنبل با 9 روش ساده

راحت ترین روش‌های کاهش وزن برای افراد تنبل

لاغر شدن افراد تنبل با 9 روش ساده

ساده‌ترین روش‌های لاغری برای تنبل‌ها! افراد تنبل همیشه راه‌های کوتاه‌تری را انتخاب می‌کنند، حتی برای لاغر شدن دنبال ترفند و روش‌های کاهش وزن سریع هستند. اگر می‌خواهید لاغر شوید اما برای وزن کم کردن تنبل هستید، این مطلب کوتاه را بخوانید.

چند نکته و روش برای لاغر شدن وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید به راحتی با اضافه وزن خود خداحافظی کنید. این روش‌های ساده، شامل چند نکته‌ اصولی اما ساده برای کاهش وزن است که براحتی می‌توانید آنها را انجام دهید. شما با دانستن آنها می‌توانید با چند تغییر کوچک در زندگی روزمره‌تان، لاغر شوید.

لاغر شدن افراد تنبل

مهم‌ترین نکات برای لاغر شدن افراد تنبل

اگر حوصله انجام ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی دقیق را ندارید، می‌توانید با انجام این روش‌ها کاهش وزن در خانه را تجربه کنید. خیلی‌ها برای کاهش وزن از رژیم‌ غذایی استفاده می‌کنند اما الزامی برای اینکار نیست و هیچکس نباید ناراحت باشد از اینکه نمی‌تواند رژیم بگیرد.

اگر برای کاهش وزن بارها تلاش کردید اما به نتیجه نرسیدید، در ادامه چند اصول اولیه را توضیح داده‌ایم که با رعایت آنها می‌توانید به کاهش وزن خودتان کمک کنید.

میوه برای کاهش وزن

1. کالری کمتری دریافت کنید

اولین قدم برای لاغر شدن، کاهش مصرف کالری است. به دلیل اینکه افراد تنبل معمولاً تحرک کمتری دارند و مصرف کالری زیاد باعث چاقی می‌شود. بهترین راه برای اینکه کالری کمتری دریافت کنید، مصرف غذاهای رژیمی است.

اگر می‌خواهید با غذاهای رژیمی آشنا شوید، مطلب لیست غذاهای کم کالری و رژیمی را بخوانید.

2. لقمه‌های کوچک‌تری بخورید

خیلی‌ها عادت دارند که لقمه‌های بزرگ‌تری بخورند و لذت غذاخوردن را در همین می‌بینند! اما اینکار باعث می‌شود که غذای بیشتری بخورید و دیرتر سیر شوید. شما باید تلاش کنید غذاها را بجای 5 لقمه، در 7 و 10 لقمه نوش جان کنید. اینکار را می‌توانید به‌مرور انجام دهید.

خوردن لقمه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود که سریع‌تر احساس سیری کنید و در مسیر کاهش وزن باقی بمانید.

3. کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

غذای کم کربوهیدرات به طور کلی گاهی اوقات 2 با 3 برابر بیشتر از رژیم‌های کم چربی باعث از لاغر شدن می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی برای کاهش وزن، سراغ رژیم‌های غذایی می‌روند که از کربوهیدرات کمتری استفاده شود.

برای اینکه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، می‌توانید از رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید. رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات کم مانند اتکینز و یا رژیم کتوژنیک از بهترین رژیم‌های کم کربوهیدرات هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. اغلب رژیم‌هایی با کربوهیدرات کم، دریافت کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز را توصیه می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند بین 20 تا 25 گرم در روز مناسب است.

سالاد رژیمی

4. سالاد بخورید

بهترین کاری که می‌توانید برای لاغر شدن انجام دهید، خوردن سالاد است. قبل از خوردن غذا یک کاسه سالاد خیار و گوجه، سالاد کاهو و یا هر سالاد دیگری که دوست دارید بخورید. فقط باید توجه کنید که نمک کمتری استفاده کنید و سس را کنار بگذارید.

اگر دوست دارید با سالادهای رژیمی آشنا شوید، مطلب 9 سالاد رژیمی مخصوص کاهش وزن را بخوانید.

5. قبل از غذا خوردن یک کاسه ماست بخورید

اگر فرصت آماده کردن سالاد ندارید، خوردن یک کاسه ماست هم می‌تواند به شما کمک کند. چند دقیقه قبل از غذاخوردن یک کاسه ماست کم چرب به همراه 2 مغزگردو بخورید تا کمتر احساس گرسنگی کنید.

نوشیدن آب قبل از غذا

6. قبل از خوردن غذا، آب بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذاخوردن باعث می‌شود احساس سیری کنید و در نتیجه غذای کمتری بخورید.

7. میان وعده را فراموش نکنید

برای اینکه کاهش وزن موفقی را تجربه کنید باید در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تری بخورید. در فاصله چند ساعتِ بین صبحانه تا نهار و همچنین بین نهار تا شام، یک میان وعده مختصر بخورید. این میان وعده می‌تواند یک میوه، یک عدد بیسکوئیت سبوس‌دار یا یک عدد خرما باشد.

پیاده روی افراد تنبل

8. پیاده‌روی کنید

اگر حوصله رفتن به باشگاه ندارید و حتی در خانه ورزش نمی‌کنید، حداقل روزی 20 دقیقه پیاده‌روی داشته باشید. برای اینکه برای پیاده‌روی انگیزه داشته باشید می‌توانید برنامه خرید خود را جوری تنظیم کنید که تا فروشگاه پیاده بروید.

9. تحرک بیشتری داشته باشید

افراد تنبل معمولاً علاقه‌ای به ورزش کردن و تحرک بیشتر ندارند. اما برای اینکه وزن کم کنید، باید تحرک بیشتری داشته باشید. چه کار باید کرد؟! برای شروع لازم نیست به باشگاه و یا انجام ورزش‌های پرتحرک فکر کنید، همینکه در هنگام صحبت تلفنی، راه بروید، روزی حداقل 5 دقیقه نرمش کنید، شروع بسیاری خوبی است.

حرف پایانی

افراد تنبلی که می‌خواهند لاغر شوند با رعایت نکات بالا به نتایج خوبی خواهند رسید. این روش‌ها جزء اصول اولیه رژیم‌های لاغری استاندارد است و اگر کمی حوصله بخرج دهید و به این نکات پایبند باشید، می‌توانید در چند هفته نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشید.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (7)
  1. ریحانه حکمتی در 12 اسفند 1399 - 12:09
    اممممم من طنبل نیستم
    پاسخ
  2. tio در 25 مرداد 1399 - 15:38
    فکر نکنم کسی تو دنیا انجام داده باشه..حمام با اب جوش که البته اول شستن بدن و بعد از گرم شدن حرارت بدن شستن سر زیر اب داغ.حتما ترتیب رعایت میکنم.منظورم اب جوش که پوستم میسوزوند.البته داد و بیداد زیاد میکردم اوایل الان عادت کردم..2 ماشینم رو از ساعت 12 تا 2 ظهر زیر افتاب میگذارم و بعد زا اون سوارش میشم و شیشه ها رو بالا میدم دماش فکر کنم به 60 درجه میرسه چون وقتی نفس میکشم حلقم و چشمام مثل قاشق داغ میسوزه..البته عرق مثل شیر اب از سر و بدنم میرزه و تمام لباسام خیس کامل میشه..و تو کفشام هم میریزه..مردم دهنشون وا میمونه وقتی از کنار ماشین رد میشن.سیستمم طوریه که عرق میکنم اونم خیلی زیاد..4 پای کامپیوتر از ساعت 1 شب تا 12ظهر بیدار هستم..شاید خوابم کلا 4 ساعت باشه ..الان شده 15 سال....به هیچ عنوان انجام ندین..البته نمیتونین..ولی امتحان هم نکنید.سالهای اول فشارم تا 21 هم میرسید چشمام سیاهی میرفت و بدنم سست میشد ولی الان عادت کردم...مهم نیست باور کنید یا نه اینها واقعیت زندگی منه...
    پاسخ
    1. فریگیس در 23 آذر 1399 - 20:19
      وقتی در هوای گرم تابستان ماشین زیر حرارت خورشید هست، باعث تصاعد گازهایی از پلاستیک های به کار رفته در داخل خودرو می شه بوی خاصیه که حتمن تجربش کردید... تنفس این هوا خوب نیست و هوای سمی هست.. توصیه می شه که بعد از روشن کردن ماشین حتی کولر هم نزنید فقط پنجره های ماشین پایین باشه تا هوا عوض بشه...
      پاسخ
×

ما با محدودکردن حق استفاده از اینترنت مخالفیم، شما چطور؟ مخالفت می‌کنم