زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

رپورتاژ آگهی چطور به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کمک می کند؟

رپورتاژ آگهی چطور به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کمک می کند؟

رپورتاژ آگهی چطور به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کمک می کند؟

هرآنچه در مورد تاثیرگذاری رپورتاژ آگهی بر بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و برندینگ باید بدانید.

از آنجایی که در مقالات قبلی ویرلن به تاثیرگذاری خارق العاده رپورتاژ آگهی بر سئو پرداخته ایم، در این مطلب بر تاثیر رپورتاژ‌ در بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ تمرکز می کنیم.

تبلیغات یعنی ایجاد ارتباط با مخاطبان و سپس استفاده از آن رابطه برای فروش بیشتر محصولات. تنها مشکل این است که: اکثر مردم از تبلیغات نفرت دارند! به همین دلیل است که ما به آگهی های بازرگانی توجه زیادی نمی کنیم، یا هر زمان که تبلیغات بنری را مشاهده می کنیم، آنها را نادیده گرفته و رد می شویم و به همین دلیل است که برای مرورگرهای اینترنتی مان، بلاک کننده های تبلیغاتی نصب می کنیم تا از مزاحمت جلوگیری کنیم.

اما شما مجبور نیستید تنها به آگهی های سنتی برای تبلیغ کسب و کار خود تکیه کنید.

از طریق قدرت بازاریابی محتوا، می توانید برای برند، محصولات و خدمات خود، بدون نیاز به یک توالی خسته کننده، آگهی ایجاد کنید.

با محتوای حمایت شده یا رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا شوید. مدتی است که این نوع تبلیغ کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، اما شاید شما هنوز از آن استفاده نمی کنید.

علاوه بر ایجاد یک وب سایت و بلاگ، انتشار خبر و مقاله در سایت های خبری پربازدید، ایجاد مطالعات موردی، ارسال خبرنامه، نوشتن کتابهای الکترونیکی، ساخت پادکست، ساخت ویدیو و میزبانی وبینار، محتوای رپورتاژ، یک راه باور نکردنی برای گسترش میزان دسترسی شما است. به علاوه، شما می توانید از اینفلوئنسر ها برای انجام این کار استفاده کنید.

بیایید در این پست درباره هرآنچه که شما باید برای ایجاد یک کمپین رپورتاژ بدانید بحث کنیم. ما به میزان سرمایه گذاری لازم برای رپورتاژ و نوع ROI قابل انتظار اشاره خواهیم کرد. همچنین خواهید آموخت که چگونه یک استراتژی رپورتاژ موثر ایجاد کنید.

پست های حمایت شده یا رپورتاژ آگهی چه هستند؟

پست های حمایت شده نوعی از تبلیغات همسان هستند، اگر چه تبلیغات همسان بنری و کلیکی بیش از پست های حمایت شده دیده می شوند ولی رپورتاژ تاثیرگذاری بیشتری دارد، زیرا پس از کلیک کابر محتوای شما در همان خبرگزاری مورد علاقه و مورد اعتمادش مشاهده می کند.

مانند همه آگهی های همسان، محتوای حمایت شده نیز طوری نوشته می شود که همانند محیطی باشد که در آن ظاهر می شود. بنابراین آنها مزاحم یا آزاردهنده نیستند.

محتوای حمایت شده، که به عنوان رپورتاژ آگهی یا advertorial  نیز شناخته شده است، از مدت ها پیش در رسانه های سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. به عنوان مثال، اگر یک مجله را باز کنید، محتویات حمایت شده اغلب به شکل یک مقاله به نظر می رسند.

شما حتی ممکن است متوجه نشوید که در حال مطالعه یک محتوای حمایت شده هستید زیرا آنها به شکل طنز، سرگرم کننده، آموزشی، یا ترکیبی ظاهر می شوند و قطعا از زبان بخرید بخرید بخرید استفاده نمی کنند!

در وب، یک پست حمایت شده چیزی بین یک پست وبلاگ و یک تبلیغ سنتی است. یک پست حمایت شده یا رپورتاژ، در مقایسه با یک آگهی سنتی بسیار آموزشی است و وزن بیشتری نیز دارد زیرا از طرف یک برند پرطرفدار یا شخص معروف و اینفلوئنسر ارسال شده یا مورد حمایت قرار می گیرد. این اینفلوئنسر می تواند یک فرد باشد، یا یک وبلاگ یا نشریه قابل اعتماد.

دو راه برای سروکار داشتن با محتوای حمایت شده وجود دارد: شما می توانید محتوای حمایت شده برای سایت خود قبول کنید یا می توانید با یک سایت خبری پربازدید یا اینفلوئنسر برای انتشار پست های تان کار کنید. در این پست، ما تمرکز خود را بر روی دومی قرار می دهیم.

چگونه با خبرگزاری ها و اشخاص تاثیرگذار کار کنیم تا برند، محصولات و خدمات خود را در برابر چشم های دیگر قرار دهیم.

چرا من باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنم؟

می توانم با شما صادق باشم؟ دیگر دستیابی ارگانیک (Organic reach ) کمرنگ شده، به ویژه با وجود غول هایی مانند گوگل و فیسبوک.

اما، شما یک نام تجاری فوق العاده دارید و باید به نحوی پیام تان را به دیگران ارسال کنید. بنابراین، روی سایر انواع بازاریابی محتوا مانند وبلاگ نویسی سرمایه گذاری کرده اید.

با این حال، بازار شما از قبل از محتوا اشباع شده است. در شرایطی که هر روز برند های بیشتر و بیشتری وبلاگ ایجاد کرده و با محتوای شما رقابت می کنند، واقعاً موفق شدن دشوار است.

منظور ما این نیست که بازاریابی محتوا ارزشی ندارد. دلیلی که مردم تا این حد روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند دقیقا به این خاطر است که بازاریابی محتوا جواب می دهد. اما اگر می خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، فقط روی ساختن وبلاگ تمرکز نکنید.

بازاریابی محتوا

  • شما باید مسابقاتی را اجرا کنید.
  • شما باید روی کمپین های بازاریابی پولی و تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل سرمایه گذاری کنید.
  • شما باید اینفلوئنسر ها را عاشق خود کنید.

و باید پست های حمایت شده یا رپورتاژ را جدی بگیرید زیرا آنها توانایی این را دارند که برند شما را در مقابل دید مخاطبان مورد نظرتان قرار دهند - و نه در نقطه کورشان مانند یک آگهی سنتی.

اکثر مردم از طریق یک محتوا و یا متن با برند شما آشنا می شوند. متن واقعا مهم است زیرا اینکه مردم برای اولین بار چگونه با نام تجاری شما آشنا می شوند، بسیار اهمیت دارد. اگر من، به عنوان یک مصرف کننده، ابتدا از طریق کسی که به او اعتماد می کنم (مانند یک دوست یا خبرگزاری معتبر و مورد علاقه م) با برند شما آشنا شوم، احتمال بیشتری دارد که این اعتماد را به سمت شما انتقال دهم.

به علاوه، از طریق پست های حمایت شده، شما می توانید به جایی که مخاطبان تان زندگی می کنند، بروید، نه اینکه فقط صبر کنید تا آنها به سمت شما بیاییند و همیشه امیدوار باشید که آنها شما را پیدا کنند نه رقیب تان را.

برای رپورتاژ آگهی یا پست های حمایت شده از کجا شروع کنیم؟

خب، من شما را متقاعد کرده ام که از پست های حمایت شده استفاده کنید؟ عالی. حالا، چطور شروع کنیم؟

ابتدا باید چند خبرگزاری پربازدید پیدا کنید که مایل به پست کردن مقالات شما یا تولید محتوای رپورتاژ آگهی برای شما باشند. خوشبختانه خدماتی زیادی وجود دارند که شما را به سایت هایی متصل می سازند که در قبال دریافت هزینه ای مایل به تبلیغات برای شما می باشند.

همچنین شما می توانید از سایت های خبری بخواهید که محتوای شما را منتشر کنند.

در ایران بهترین راهکار خرید رپورتاژ آگهی از شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلن است.

ما در شرکت ویرلن از تولید محتوای رپورتاژ تا انتشار آن در 100 سایت خبری پربازدید و معتبر ایران همراه شما هستیم و از 10 سال تجربه خود در زمینه تبلیغات اینترنتی و سئو برای موفقیت کمپین های رپورتاژ شما استفاده می کنیم.

رپورتاژ‌آگهی

بیایید در مورد قیمت رپورتاژ‌آگهی صحبت کنیم

باتوجه به اینکه هر سایت تعرفه خاص خودش را دارد، بسته به تعداد سایت های خبری که انتخاب میکنید قیمت کمپین رپورتاژ شما مشخص میشود .

بر اساس گفته ی کتی کلارک در Blog Help ، شما باید هزینه ی پرداختی را بر مبنای میزان بازدید و اتوریتی دامین سایت ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک  کمپین شامل چند خبرگزاری با بازدید های میلیونی روزانه باشد، پرداخت هزینه چند میلیون تومانی برای انتشار اخبار برند شما در چند خبرگزاری معتبر ارزشش را دارد.

اما بازدید از صفحات تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیریم. ممکن است یک سایت خبری تخصصی مخاطبان نسبتا کمتری داشته باشد، اما بسیار متقاعد کننده و تاثیرگذار باشد. بنابراین، سایتی که کمتر از 10،000 بازدید روزانه داشته باشد نیز می تواند همچنان برای انتشار اخبار های شما مفید باشد.

بیایید در مورد بازگشت سرمایه صحبت کنیم

اگر می خواهید یک بازاریاب را برنجانید ، از کلمه ی " ROI " استفاده کنید. هنگامی که در مورد بازاریابی محتوا به طور کلی صحبت می کنید، اندازه گیری بازگشت سرمایه کار سختی است.

عوامل بیشماری در بازی وجود دارند. دو تا از مهمترین شاخص هایی که باید برای پست های حمایت شده خود در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • نرخ کلیک (Click through rates) یا CTR: چند نفر روی هایپرلینک های یا به اصطلاح بک لینک های شما در پست حمایت شده تان کلیک کرده اند؟
  • عکس العمل مخاطبان: مخاطبان چگونه به محتوای شما پاسخ می دهند؟

مهم نیست که چه کاری انجام دهید، اما حتما چند هایپرلینک داشته باشید که به یک صفحه فرود بهینه شده لینک شود. صفحات فرود به شما فرصتی برای نمایش پیام اصلی تان به طور خاص می دهند، به جای اینکه مردم را با تعدادی گزینه براق روی صفحه اصلی گیج کنید.

البته از نظر سئو باید مهمترین کلمات کلیدی را به صفحه اول سایت خود لینک دهید و سایر هایپرلینک ها را به صفحات داخلی مرتبط.

به خاطر داشته باشید که برای پست های حمایت شده، از جایی کوچک شروع کنید، برای تولید محتوا بیشتر سرمایه گذاری کنید  و به رپورتاژ آگهی فرصتی برای موفقیت دهید. خبرگزاری هایی را هدف قرار دهید که با مخاطبان مورد نظر شما در ارتباط هستند، و سپس یک همکاری استراتژیک را شروع کنید. تا سال آینده، خوشحال باشید که چنین کاری انجام دادید.

منبع: ویرلن

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود