زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

7 علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی + راه حل رفع آن ها!

7 علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی + راه حل رفع آن ها!

7 علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی + راه حل رفع آن ها!

آیا می‌دانستید که علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی حذف ماده معدنی فسفات از مواد شوینده در سال ۲۰۱۰ است؟ سفیدک و لک روی ظرف‌ها پس از شستشو اصلا خوشایند نیست و شاید برای افرادی که به براق بودن لیوان‌ها یا ظروف دیگر بسیار اهمیت می‌دهند، آزاردهنده باشد. مواد سفید روی ظرف‌ها، غیربهداشتی نیستند و با دستمال پاک می‌شوند؛ اما بهتر است از همان ابتدا روی ظروف باقی نمانند.

در مجموع، ۷ علت اصلی برای ایجاد لکه‌های سفید روی ظروف وجود دارد که در این مقاله معرفی می‌شوند. پس از آشنا شدن با دلایل سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی، با راه‌حل رفع آن‌ها آشنا خواهید شد. بعضی از راه‌حل‌ها را می‌توانید به‌تنهایی در خانه انجام دهید و برای بعضی دیگر، می‌بایست به سراغ تکنیسین‌های حرفه‌ای تعمیر ماشین ظرفشویی بروید.

۱. استفاده از حالت شستشوی سریع؛ قاتل عملکرد قرص ماشین ظرفشویی

با بررسی‌های انجام شده توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی سامسونگ یا هر برند دیگری، ابتدا ایراد ماشین پیدا شده و سپس، برای رفع آن توصیه‌های لازم داده می‌شود. تعمیرکار پس از بررسی ماشین لباسشویی، ممکن است علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی را شستشوی ناکافی بیان کند.

اگر در بیشتر مواقع، از حالت شستشوی سریع برای شستن ظرف‌ها استفاده می‌کنید، زمان کافی به قرص شوینده یا رزین برای شستن نمی‌دهید. برای تمیز شدن و رفع مشکل سفیدک روی ظروف، مدت زمان شستن ظرف‌ها را افزایش دهید. از تنظیمات دیگری در ماشین ظرفشویی استفاده کنید و میزان شوینده بیشتری در ماشین بریزید.

۲. مسدود شدن آبپاش ظرفشویی توسط رسوبات آب یا مواد غذایی

آب با سختی بالا یکی از دلایل خرابی ماشین‌های ظرفشویی است. اگر درصد مواد معدنی مانند منیزیم یا کلسیم موجود در آب بیشتر باشد، در مسیر لوله‌ها رسوب می‌کنند و راه آب را می‌بندند. اگر به لوله‌های آب قدیمی نگاهی بیندازید، رسوبات آهک و گچ بالایی در آن‌ها مشاهده می‌کنید. باقیمانده مواد غذایی در ماشین ظرفشویی نیز یکی از علت‌های مسدود شدن آبپاش ماشین ظرفشویی است.

باقی‌ماندن خرده غذا روی بازوهای آب‌پاش، چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی،‌ خرابی پمپ سیرکولاسیون، انسداد در مسیر آب، محکم نبودن بازوی آبپاش در جای خود و آلودگی پمپ و فیلترها دلایل مختلف خرابی آبپاش ظرفشویی هستند. برای برطرف کردن این مشکلات و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی  یا برندهای دیگر، حتما به سراغ تکنیسین‌های حرفه‌ای بروید.

تعمیر ماشین ظرفشویی

۳. کمبود یا استفاده نکردن از مایع جادویی جلا دهنده

همه مواد شوینده‌ای که برای شستن بهتر ظروف استفاده می‌شوند، با مشکل سختی آب بالا مبارزه می‌کنند. یکی از این مواد شوینده، مایع جلادهنده است. شاید ماده جلادهنده را، ماده‌ای ضروری برای شستشوی ظروف ندانید، اما این مایع با شکست ساختار آب و یکنواخت کردن جریان، باعث برق انداختن ظروف می‌شود. از مایع جلادهنده به همراه نمک، برای بهتر شسته شدن ظرف‌ها کمک بگیرید. به‌خصوص که جلادهنده به فرایند سریع خشک شدن و محافظت در برابر خش هم کمک می‌کند.

تکنسینی که برای تعمیر ماشین ظرفشویی می‌آید، ممکن است هیچ سر رشته‌ای از تعمیر سایر وسایل برقی نداشته باشد. به همین خاطر برای تعمیر گاز رو میزی ، ماشین ظرفشویی یا باقی وسایل برقی، به سراغ تکنیسین‌های حرفه‌ای همان دستگاه بروید.

۴. سختی آب بالا، دشمن پنهان ماشین ظرفشویی

هر چه سختی آب بالا باشد، مواد شوینده به میزان کمتری در آب کف می‌سازد و کف کمتر هم باعث اختلال در شستشوی ظروف می‌شود. سختی آب بالا علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. برای تشخیص میزان سختی آب، از صابون استفاده کنید. اگر میزان کف ایجاد شده از صابون در آب کم باشد، آب منطقه شما، سختی بالایی دارد. راه‌حلی که برای جلوگیری از سفیدک زدن ظروف در ماشین لباسشویی به دلیل سختی بالای آب پیشنهاد می‌شود، استفاده از آبلیمو یا سرکه است. همچنین، تنظیمات دستگاه ظرفشویی را روی حالت شستشوی ظرف‌ها با درجه سختی آب بالا تنظیم کنید. از مواد شوینده حاوی فسفات و آب گرم برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

۵. استفاده از مواد شوینده نامناسب؛ دلیلی بر سفیدک زدن ظروف

استفاده از پودر، قرص و مایع جلای تاریخ گذشته یا نامناسب، باعث ایجاد سفیدک روی ظروف می‌شود. عملکرد هرکدام از شوینده‌ها مانند پودر، قرص‌ها و مایع‌های مختلف را بررسی کنید تا بهترین شوینده را متناسب با دستگاه را بیابید. برطبق تجربه افراد، قرص‌ها به نسبت پودرهای شوینده، برای از بین بردن لک و سفیدک روی ظروف بهتر عمل می‌کنند.

برای جلوگیری از ایجاد لک و سفیدک روی ظرف‌ها از مواد پاک کننده با فسفات استفاده کنید؛ زیرا فسفات باعث حذف لکه روی ظروف شده و در آب با درجه سختی بالا به‌راحتی حل می‌شود. اکثر مواد شوینده فسفات ندارند که ممکن است علت سفیدک زدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی باشد.

۶. دمای پایین آب؛ علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از علت‌های سفیدک زدن ظرف‌ها در ظرفشویی، پایین بودن دمای آب است. قرص یا پودر شوینده در آب با دمای پایین به‌درستی حل نمی‌شوند و آثارش روی ظروف می‌مانند. برای اینکه عملکرد ماشین ظرفشویی بهتر شود، باید دمای آب مناسب و گرم باشد. گرمای آب باعث حل شدن کامل مواد شوینده می‌شود و از ته‌نشین شدن آن جلوگیری می‌کند.

اگر علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ یا سایر ظرفشویی‌ها، دمای پایین آب و تنظیمات نامناسب برای شستشو تشخیص داده شد، دمای آب را افزایش دهید. دمای آب ماشین ظرفشویی باید بین ۴۰ تا ۹۵ درجه سانتی‌گراد باشد. در تنظیمات سریع یا معمولی، دمای آب را روی ۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

۷. بسته نشدن در محفظه نمک یا خالی بودن مخزن آن

در بعضی مواقع، علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی یا هر برند دیگری، بسته شدن در محفظه نمک یا خالی بودن مخزن معرفی می‌‌شود. نمک ماده‌ای برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش کیفیت شستشوی ظروف بوده و وجودش برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به ظرف‌های حساس، ضروری است.

در حقیقت این سختی بالای آب است که باعث کاهش سریع نمک در دستگاه ظرفشویی می‌شود. حواستان به چراغ نمک ماشین ظرفشویی باشد تا در صورت روشن شدن، میزان نمک دستگاه را افزایش دهید. برای عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی از نمک مخصوص این دستگاه تهیه کنید و به سراغ نمک‌هایی با ناخالصی بالا نروید.

تعمیر ماشین ظرفشویی را به تکنیسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین بسپارید

در صورت مشاهده سفیدک روی ظروف هنگام شستن با دستگاه ظرفشویی، باید نوع ماده شوینده، انسداد آبپاش دستگاه، تنظیمات ماشین ظرفشویی و سختی آب را بررسی کنید. یک تعمیرکار حرفه‌ای پس از بررسی همه دلایل احتمالی، نظر تخصصی خود را بیان کرده و پس از یافتن علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی برای رفع آن اقدام می‌کند.

بهترین تکنیسین‌ها در تعمیر آنلاین به دور هم جمع شده‌اند تا خرابی وسایل برقی مانند ماشین ظرفشویی را در مدت زمانی کوتاه برطرف کنند. تکنیسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین، برای تعمیر وسایل برقی به منزل می‌آیند و نیازی به ارسال وسایل برقی سنگین ندارید. برای ثبت سفارش تعمیر ماشین ظرفشویی به آدرس اینترنتی tamironlone.com بروید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود