8 روش برای افزایش وزن سریع و طبیعی

لطفاً نظرتان را ارسال کنید.
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (123)
  1. علی6 تیر 1399 - 16:13
    +1
    سلام من ۱۹ سالمه ۱۹۰ قد و ۶۵ کیلو وزن نسبت به قد لاغر نشون میدم خورد و خوراکمم خوبه. هر روز بادام زمینی میخورم و مرغ و گوشت و میوه هم به اندازه میخورم روزی نیم ساعت هم پیاده روی میکنم و ازمایش خونم دادم هیچ مشکلی ندارم آهنمم کمی بالاس. باید چه کنم؟
    1. مجید حسین زاده
      +2
      سلام، محدوده‌ی وزن سالم برای قد شما 66.8 تا 89.9 کیلوگرم است و در حال حاضر حدوداً 2 کیلوگرم کمبودوزن دارید. شما می‌توانید کالری دریافتی روزانه را افزایش بدید، ورزش های قدرتی انجام دهید و پیاده‌روی نکنید (ورزش‌های هوازی برای کاهش وزن مناسب است) و اگر بصورت منظم با وزنه (7.5 یا 10 کیلویی) تمرین کنید شرایط برای شما به مرور بهتر خواهد شد.
      همچنین برای بررسی آزمایش خون باید به متخصص داخلی مراجعه کنید.
  2. Saeed4 تیر 1399 - 15:16
    0
    سلام ببخشید من 16 سالمه...قدم ۱۷۰

    وزنم کمه در حد ۴۲ کیلو هستم
    ...من از پایین تنه خیلی لاغر بنظر میرسم
    مخصوصن پاهام که بسیار لاغر نشون میده
    لطفا کمکم کنین
    1. مجید حسین زاده
      +1

      سلام، برای اطلاع از میزان کمبود وزن، BMR را محاسبه کنید (از اینجا).

      مسئله پایین تنه مطرح نیست، شما کمبود وزن قابل ملاحضه‌ای دارید. باید کمبود وزن خود را جبران کنید و برای اینکار می‌توانید از نکاتی که در همین مطلب بیان شده و همچنین مطلب دیگری (اینجا کلیک کنید)، کمک بگیرید.

  3. امید4 تیر 1399 - 14:34
    0
    سلام اقای حسین زاده.خسته نباشید
    من قدم ۱۷۸ه وزنم هم ۶۲عه میخوام وزنمو زیاد کنم
    اکثرا واسه اینکار میرن بدنسازی ولی بعد از کلی زحمتو مصرف مکمل اگه یه مدت نرن بدنشون میخوابه
    میشه یه ورزشی معرفی کنید که وزن دائمی بده و اندانو متناسب کنه
    1. مجید حسین زاده
      0

      سلام، وزن شما در محدوده طبیعی هستش اما اگر تصمیم به افزایش وزن دارید، بهترین کار عضله‌سازی است!

      هیچ ورزشی نمی‌تونه به شما وزن دائمی بده! شما در بدنسازی هم اگر زمان خواب، غذای مناسب و تحرک کافی رو رعایت نکنید، نتیجه قابل قبولی نمی‌گیرید.

      در بدنسازی حتماً نباید مکمل مصرف کنید، مگر اینکه هدف خاصی داشته باشید. برای افزایش وزن باید از غذاهای خانگی استفاده کنید و هر هفته 2 تا 3 روز تمرین کنید.

  4. حمید31 خرداد 1399 - 17:58
    +1
    سلام من ۲۱ سالمه قدم تقریبا ۱۷۰ وزنم ۵۴ کیلو هستش ولی لاغر به نظر میرسم در حالی که رفیقام با همین مشخصات من چاق تر از من هستن من چیکار کنم که یکم چاق شم به خصوص صورتم
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده31 خرداد 1399 - 21:43
      0

      سلام، شما در مرز بین وزن طبیعی و کمبود وزن قرار دارید (براساس BMI) و بهتره بین 5 تا 10 کیلوگرم وزن اضافه کنید. شما نباید کاری کنید که چاق بشید، شما باید به وزن اضافه کنید تا به تعادل برسید و صورت شما هم پُر تر میشه. جدا از نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم، می‌تونید لینک زیر رو هم بخونید:

      https://zoomlife.ir/health/fitness/436-gain-weight-fast-for-men.html

       

  5. Armin26 خرداد 1399 - 21:46
    +2
    سلام آقای حسین زاده کالری مورد نیاز من2438
    هست میتونید به جز شیک و اسموتی و کره بادام زمینی چیزهای دیگه ای معرفی کنید که کالری زیادی دارند اما سالم اند چون نمیشه که هر روز شیک و اسموتی بخوریم و کره بادام زمینی هم در حال حاضر مصرف میکنم خواهشا غیر از این ها پیشنهاد بدید و ایا کالری خرما زیاد هست و برای افرادی مثل من خوبه یا نه ؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده27 خرداد 1399 - 18:29
      0

      سلام، تعداد غذاهای پرکالری بسیار زیاده اما سعی کنید فقط دنبال کالری نباشید بلکه غذاهایی استفاده کنید که چربی سالم داشته باشند. در لینک https://zoomlife.ir/calories.html کالری مواد غذایی پرمصرف تا حدود زیادی میتونه به شما کمک کنه.

      1. Armin8 تیر 1399 - 20:34
        0
        آقای حسین زاده من با شما در این رابطه که فقط نباید دنبال کالری نباشم موافقم اما من اگه نتونم کالری مورد نیازم رو مصرف کنم چطور می تونم وزن اضافه کنم ؟ ؟
        1. مجید حسین زاده
          0

          یکی از بهترین روش‌ها و نکاتی که باید برای افزایش وزن رعایت کنید، افزایش مصرف کالری است اما اگر نمی‌توانید به میزان کافی کالری مصرف کنید، بعد از ورزش غذاهای سرشار از پروتئین مصرف کنید و از بین میوه‌ها، موز بهترین گزینه است.