لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک + PDF

ارسال نظر
  • نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
  • برای اطلاع از پاسخ نظر، ایمیل واقعی خود را درج کنید
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (26)
  1. زهرا در 24 مهر 1399 - 20:59
    سلام وقت بخیر
    من تصمیم‌دارم که رژیم کتو رو شروع کنم اما نمیدونم با توجه به وزنم که ۷۰ کیلو هست در طول روز به چند گرم چربی و چند گرم پروتیین و چند گرم کربو نیاز دارم.این میزان بر اساس میزان کالری مورد نیاز روزانم حساب میشه؟ شنیدم که میگم باید زیاد چربی و پروتیین بخوریم اما نگرانم وزنم زیاد شه توی دوره ایی که میخوام وارد فاز کتوزیس شم.ممنون پیشم راهنماییم کنید.
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 25 مهر 1399 - 10:42

      سلام، در رژیم کتوژنیک درصد مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات مهم است. توجه به میزان کالری مورد نیاز روزانه مهم است و در رژیم کتو شما کمتر کربوهیدرات می‌خورید و بیشتر سراغ چربی‌ها می‌روید. پس طبیعی است که بشقاب غذای شما نسبت به قبل کالری بیشتری داشته باشد. در هر گرم چربی حدود ۹ کالری وجود دارد، درحالیکه هر گرم کربوهیدرات تقریبا ۴ کالری دارد. پس اگر در این رژیم حواستان به میزان کالری دریافتی نباشد، طبیعی است که وزن کم نکنید.

      اگر می‌خواهید این رژیم غذایی را اصولی شروع کنید پیشنهاد ما به شما کتاب راهنمای کتوژنیک است که لینک آن در ادامه اضافه شده است:

      https://zoomlife.ir/shop/865-keto-ebook.html

  2. مهدی در 13 مهر 1399 - 13:18
    سلام .
    مصرف ماست پرچرب در رژیم کتو مجاز لست یا خیر ؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 13 مهر 1399 - 15:02

      سلام، ماست کربوهیدرات زیادی دارد و معمولاً در این رژیم استفاده نمی‌شود. اما اگر تمایل به استفاده از ماست دارید بهتر است کمی ماست یونانی مصرف کنید. یک ظرف 170 گرمی از ماست یونانی ساده و بدون چربی 100 کالری، 17 گرم پروتئین و 6 گرم کربوهیدرات دارد.

  3. مریم در 7 مهر 1399 - 23:20
    باسلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
    من الان حدود 15روزه رژیم منو را شروع کردم 3کیلو کاهش وزن داشتم ولی امشب 10قاشق خورشت لوبیا سبز خوردم و بعد متوجه شدم به خاطر لوبیا سبز وهویج این غذا کربوهیدرات زیادی داره و خیلی ناراحت شدم میخواستم بدونم این کربوهیدرات ها مجاز هستن
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 8 مهر 1399 - 09:50

      سلام، بطور کلی کربوهیدرات مجاز یا غیرمجاز نداریم. در رژیم غذایی میزان مصرف کربوهیدرات مهمه که بهتره کمتر از 25 گرم در روز مصرف بشه.

  4. پریسا در 26 شهریور 1399 - 20:31
    سلام مرسی از مطالبتون
    ببخشید میخواستم اینو بدونم که بدن در ۲ هفته اول که رژیمو کامل رعایت کردیم وارد فاز کتوسیس میشه؟؟بعد از ۲ هفته من واسه کاهش وزنم باید براساس فیزیولوژی بدنم چربیمو کمتر میکردم تا کاهش وزن داشته باشم حالا به وزن دلخواهم رسیدم باید چند وقت رژیم تثبیت بگیرم و آیا این رژیم همیشگی باید باشه؟؟ من اینطوری رژیم گرفتم راهنماییم کنید کجاش مشکل داره لطف میکنین جواب بدین مرسی
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 27 شهریور 1399 - 18:42

      سلام، زمان ورود به فاز کتوز برای هر شخصی متفاوت است اما بطور معمول اگر رژیم بدرستی رعایت شود بین 10 تا 15 روز طول می‌کشد. برخی افراد رژیم کتوژنیک رو به عنوان سبک زندگی انتخاب کردند اما الزامی در انجام این‌کار نیست.

      در رژیم کتوژنیک میزان مصرف چربی (70%)، پروتئین (25%)، کربوهیدرات (5%) باید رعایت شود. اگر در برنامه غذایی چربی کمتری دریافت کرده باشید، یعنی از رژیم کتوژنیک فاصله گرفتید. اگر با این تغییر به وزن دلخواه خودتان رسیدید هیچگونه مشکلی نداره. هدف نهایی رسیدن به وزن دلخواه است.

      درباره خروج از رژیم کتوژنیک قبلاً در مطلب جداگانه‌ای توضیح داده‌ایم:

      https://zoomlife.ir/health/diet/840-how-to-come-off-keto-diet.html

  5. فلطمه در 11 شهریور 1399 - 18:58
    سلام وقت بخیر مطالب جامع و مفیدی بود میشه بفرمایید برای یبوست در کتو چه راهکاری بهتراست
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 12 شهریور 1399 - 09:50

      سلام، برای رفع یبوست باید مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید. از آنجایی که فیبر در مواد غذایی بسیاری وجود دارد و تنها منبع آن مواد کربوهیدراتی نیست، شما می‌توانید در انتخاب چربی‌ها نیز، دانه‌های روغنی و آجیل‌های سرشار از فیبر را جایگزین سایر انواع چربی کنید. به عنوان مثال: بادام درختی، بادام زمینی، فندق، آووکادو، نارگیل، انجیر، نخود فرنگی، شلغم، نخود، لپه، تخم کتان.

      توجه داشته باشید که برخی از این مواد غذایی (نخود، لپه، تخم کتان)، کربوهیدرات نسبتاً بالایی نیز دارند و باید کنترل شده مصرف شوند. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید. با این حال، در صورت ابتلای طولانی به یبوست، حتما باید به پزشک مراجعه شود.

      1. فاطمه در 12 شهریور 1399 - 10:17
        انجیر تو کتو مجاز هست؟چه تعداد در روز؟
        1. مجید حسین زاده
          مجید حسین زاده در 12 شهریور 1399 - 10:46

          بطور متوسط در هر 100 گرم انجیر 19 گرم کربوهیدرات وجود دارد. با توجه به اینکه در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف بین 20 تا 30 گرم گربوهیدرات هستید. می‌توانید برای رفع یبوست می‌توانید روزانه یک انجیر بسیار کوچک و یا هر 2 روز یکبار مصرف کنید. توجه داشته باشید که منظور انجیر طبیعی است نه انجیر خشک.

  6. sulmaz در 24 مرداد 1399 - 19:49
    سلام هزینه ی دریافت رژیم کتو چقدر هست ؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 25 مرداد 1399 - 13:55

      سلام وقت بخیر، در روزهای آینده بهترین و پرفروش‌ترین کتاب رژیم کتوژنیک در سایت amazon را به زبان فارسی را منتشر می‌کنیم. برای اطلاع از انتشار و خرید این کتاب می‌توانید در خبرنامه عضو شوید.

  7. Maryam در 13 مرداد 1399 - 20:05
    با سلام
    دوره رژیم کتوژنیک چند روز هست آیا بعد از سی روز هم جوابگو هست یا خیر بعد از این رژیم کدام رژیم حکم تثبیت کننده گی داره ممنون میشم از راهنمایی شما
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 16 مرداد 1399 - 15:46

      سلام، برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک زمان پیشنهادی بین 1 تا 4 ماه است، حتی ممکن است تا 6 ما نیز ادامه داشته باشد اما تماماً بستگی به شرایط جسمانی شما دارد.

      درباره خارج شدن از رژیم کتوژنیک و تثبیت وزن در مطلب جداگانه‌ای توضیح داده‌ایم: https://zoomlife.ir/health/diet/840-how-to-come-off-keto-diet.html

  8. آرش بابایی در 6 مرداد 1399 - 17:31
    یک رژیم کتو میخوام.
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 7 مرداد 1399 - 10:57

      سلام، مقاله مربوط به شروع رژیم کتوژنیک رو مطالعه کنید.

      https://zoomlife.ir/health/diet/234-start-ketogenic-diet.html

  9. Mohammad در 1 مرداد 1399 - 21:50
    Babate tozihat kameleton vaghn mamnon
    Va babate pdf kardane jadval ha

    Movafagh bashid hamishe🙏🙏🌹
  10. سوسن در 22 تیر 1399 - 08:23
    من 89 كيلو هستم لطفا راهنمايي كنيد چند گرم پروتين
    جند گرو چربي
    چند گرم كرب مجازم در روز استفاده كنم نسبت به وزنم
    1. سپیده پوربابایی
      سپیده پوربابایی در 22 تیر 1399 - 15:07

      سلام، در همین مقاله و در قسمت مواد غذایی مناسب رژیم کتوژنیک استاندارد درصد مجاز چربی، پروتئین و کربوهیدرات به همراه چند نمونه مواد غذایی توضیح داده شده است.

  11. neda در 16 تیر 1399 - 12:38
    سلام ممنون از مطالب خوبتون بنده از قبل با رژیم کتوژنیک آشنایی داشتم و مطالب شما هم به بالا بردن سطح اطلاعاتم کمک کرد سوال داشتم
    آیا با درنظر گرفتن مصرف روزانه زیر 30 گرم کربوهیدرات میتوان خوراکی هایی مثل برنج یا نان یا خوراکی های شیرین را گاهی مصرف کرد به رژیم لطمه ای وارد نمی شود؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 16 تیر 1399 - 13:04

      سلام، بهتره در طول زمانی که از رژیم کتو استفاده کنید، مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید و غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات هستند مانند برنج و نان را بسیار و بسیار اندک مصرف کنید. به دلیل اینکه برای ورود به فاز کتوزیس و کاهش وزن، باید کربوهیدرات بسیار کمی مصرف کنید. در غیر اینصورت ممکن است به بدن شک وارد شود و نتواند از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده کند.

  12. احسان در 6 تیر 1399 - 15:14
    سلام عرض شد. ممنونم از مقاله بسیار ارزشمندتون. من رژیم کتوژنیک رو از اول همین هفته شروع کردم. الان ۶ روزه.
    سوالی که دارم اینه که اگه چربی های گفته شده، کمتر از حد تعیین شده مصرف بشه چی میشه؟
    آیا این باعث نمیشه که کالری کمتر جذب بشه و پروسه لاغری سریعتر بشه؟ بجاش مثلا پروتیین بیشتر مصرف بشه، ‌‌مثلا ۴۵ درصد یا حتا بالاتر.
    من از ۲۰ سال پیش کم یا زیاد درگیر رژیم لاغری کم کالری بودم.
    گفتم شاید اگه چربی رو یه مقدار کم کنیم، این رژیم ترکیبی بشه از رژیم کتوژنیک و کم کالری.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 6 تیر 1399 - 17:38

      سلام، توضیحی که شما دادید یک رژیم دیگه است و اصلاً رژیم کتوژنیک و کم کالری به حساب نمیاد! شما یا می‌تونید از رژیم‌های بسیار کم کالری یا کم کالری استفاده کنید، در غیراینصورت برای استفاده از رژیم کتوژنیک استاندارد باید درصد چربی، پروتئین و کربوهیدرات رو رعایت کنید.

      در رژیم کتوژنیک زمانیکه که وارد فاز کتوزیس شدید، بدن برای سوخت و ساز از چربی‌ها بجای کربوهیدرات استفاده می‌کنه.

  13. ذبیحی در 29 خرداد 1399 - 21:50
    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    در این رژیم میتونیم کشک استفاده کنیم ،و آیا چایی و دمنوش رو میشه با توت خشک کم بخوریم
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 31 خرداد 1399 - 11:38

      سلام، از کشک استفاده نکنید به دلیل اینکه مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و از توت خشک هم خیلی کم استفاده کنید.

  14. آنا در 28 خرداد 1399 - 17:40
    سلام ممنون بابت اطلاعات مفيد. ببخشيد ميشه راجع به كالري و كربوهيدرات پنيرها توضيح بيشتر بدين. چون اين رژيم خيلي پنير داره تو وعده هاش. ميخوام ببينم هركجا كه تو برنامه غذايي نمونه گفته شده پنير، ميتونيم پنير فتا بخوريم؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 29 خرداد 1399 - 10:38

      سلام، بله پنیر فتا در هر 100 گرم، 4.1 گرم کربوهیدرات دارد و می‌توانید استفاده کنید. در مورد پنیرهای مورد استفاده خدمتتون عرض کنم که باید از پنیرهای بسته بندی استفاده کنید تا بتونید مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدرات رو بررسی کنید.

  15. Yasaman در 24 خرداد 1399 - 17:38
    سلام و وقت بخیر می خواستم بپرسم مصرف شلیل و آلبالو در رژیم کیتو مجاز هست؟ و ابنکه چطور میشه انقدر دقیق میزان ماکروهارو اندازه گرفت🙏
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 24 خرداد 1399 - 22:09

      سلام، در بین میوه‌های تابستانی شلیل و آلبالو به نسب توت فرنگی و زردآلو کربوهیدرات بیشتری دارند. در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به طور متوسط باید زیر 30 گرم باشد و اگر از این میوه استفاده می‌کنید حواستان به میزان کربوهیدرات مصرفی باشد.

      شما برای اندازه‌گیری ماکروها به یک ترازوی آشپزخانه و لیست ارزش غذایی هر ماده غذایی که می‌خواهید مصرف کنید، نیاز دارید. در بسیاری از مواد غذایی میزان کالری، چربی و کربوهیدرات را مشخص است اما برای آنهایی که مشخص نیست می‌توانید در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثلاً کربوهیدرات 100 گرم آلبالو چقدر است؟ دو لینک زیر می‌تواند درباره کربوهیدرات مواد غذایی به شما کمک کند:

      لیست مواد غذاهای کم یا بدون کربوهیدرات

      جدول کربوهیدرات مواد غذایی

      توجه داشته باشید که در رژیم کتوژنیک استاندراد مصرف 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باید رعایت شود.

      فراموش نکنید:

      • یک گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
      • یک گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
      • یک گرم چربی حاوی 9 کالری است.