لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک + PDF

azshanbe
لطفاً نظرتان را ارسال کنید.
عکس خوانده نمی شود
تعداد نظرات (12)
  1. احسان6 تیر 1399 - 15:14
    0
    سلام عرض شد. ممنونم از مقاله بسیار ارزشمندتون. من رژیم کتوژنیک رو از اول همین هفته شروع کردم. الان ۶ روزه.
    سوالی که دارم اینه که اگه چربی های گفته شده، کمتر از حد تعیین شده مصرف بشه چی میشه؟
    آیا این باعث نمیشه که کالری کمتر جذب بشه و پروسه لاغری سریعتر بشه؟ بجاش مثلا پروتیین بیشتر مصرف بشه، ‌‌مثلا ۴۵ درصد یا حتا بالاتر.
    من از ۲۰ سال پیش کم یا زیاد درگیر رژیم لاغری کم کالری بودم.
    گفتم شاید اگه چربی رو یه مقدار کم کنیم، این رژیم ترکیبی بشه از رژیم کتوژنیک و کم کالری.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. مجید حسین زاده
      0

      سلام، توضیحی که شما دادید یک رژیم دیگه است و اصلاً رژیم کتوژنیک و کم کالری به حساب نمیاد! شما یا می‌تونید از رژیم‌های بسیار کم کالری یا کم کالری استفاده کنید، در غیراینصورت برای استفاده از رژیم کتوژنیک استاندارد باید درصد چربی، پروتئین و کربوهیدرات رو رعایت کنید.

      در رژیم کتوژنیک زمانیکه که وارد فاز کتوزیس شدید، بدن برای سوخت و ساز از چربی‌ها بجای کربوهیدرات استفاده می‌کنه.

  2. ذبیحی29 خرداد 1399 - 21:50
    0
    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    در این رژیم میتونیم کشک استفاده کنیم ،و آیا چایی و دمنوش رو میشه با توت خشک کم بخوریم
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده31 خرداد 1399 - 11:38
      0

      سلام، از کشک استفاده نکنید به دلیل اینکه مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و از توت خشک هم خیلی کم استفاده کنید.

  3. آنا28 خرداد 1399 - 17:40
    0
    سلام ممنون بابت اطلاعات مفيد. ببخشيد ميشه راجع به كالري و كربوهيدرات پنيرها توضيح بيشتر بدين. چون اين رژيم خيلي پنير داره تو وعده هاش. ميخوام ببينم هركجا كه تو برنامه غذايي نمونه گفته شده پنير، ميتونيم پنير فتا بخوريم؟
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده29 خرداد 1399 - 10:38
      0

      سلام، بله پنیر فتا در هر 100 گرم، 4.1 گرم کربوهیدرات دارد و می‌توانید استفاده کنید. در مورد پنیرهای مورد استفاده خدمتتون عرض کنم که باید از پنیرهای بسته بندی استفاده کنید تا بتونید مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدرات رو بررسی کنید.

  4. Yasaman24 خرداد 1399 - 17:38
    0
    سلام و وقت بخیر می خواستم بپرسم مصرف شلیل و آلبالو در رژیم کیتو مجاز هست؟ و ابنکه چطور میشه انقدر دقیق میزان ماکروهارو اندازه گرفت🙏
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده24 خرداد 1399 - 22:09
      0

      سلام، در بین میوه‌های تابستانی شلیل و آلبالو به نسب توت فرنگی و زردآلو کربوهیدرات بیشتری دارند. در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به طور متوسط باید زیر 30 گرم باشد و اگر از این میوه استفاده می‌کنید حواستان به میزان کربوهیدرات مصرفی باشد.

      شما برای اندازه‌گیری ماکروها به یک ترازوی آشپزخانه و لیست ارزش غذایی هر ماده غذایی که می‌خواهید مصرف کنید، نیاز دارید. در بسیاری از مواد غذایی میزان کالری، چربی و کربوهیدرات را مشخص است اما برای آنهایی که مشخص نیست می‌توانید در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثلاً کربوهیدرات 100 گرم آلبالو چقدر است؟ دو لینک زیر می‌تواند درباره کربوهیدرات مواد غذایی به شما کمک کند:

      لیست مواد غذاهای کم یا بدون کربوهیدرات

      جدول کربوهیدرات مواد غذایی

      توجه داشته باشید که در رژیم کتوژنیک استاندراد مصرف 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باید رعایت شود.

      فراموش نکنید:

      • یک گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
      • یک گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
      • یک گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  5. zahra22 خرداد 1399 - 03:28
    0
    سلام
    بسیار بسیار مطالب مفید بود...توضیح جامع و کاملی بود...مخصوصا قسمتی که میشد فایل رو ذخیره کرد و دسته بندی غذاها بر اساس میزان و درصدها واقعا عالی بود 🌺
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده22 خرداد 1399 - 10:53
      0

      سلام، نظر لطف شماست.

      خوشحالیم که مورد استفاده شما قرار گرفته.